Sabiedrība

Rīgā velosipēds kļuvis par transportu vīriešiem

Jauns.lv

Velosipēdu kā pārvietošanās līdzekli ikdienā vairāk lieto vīrieši, liecina Eiropas Mobilitātes nedēļas ietvaros veiktā Latvijas Riteņbraucēju apvienības un velovortāla "Divritenis.lv" organizētā riteņbraucēju skaitīšana uz Rīgas tiltiem pār Daugavu, satiksmes pārvadiem pār dzelzceļu un Skolas ielā.

Rīgā velosipēds kļuvis par transportu vīriešiem...

Par to informēja Latvijas Riteņbraucēju apvienības pārstāvis Romāns Meļņiks.

Skaitīšanas laikā no plkst.8 līdz 9 saskaitīti 1294 riteņbraucēji. Salīdzinājumam ‒ iepriekšējā skaitīšanas reizē šā gada 29.jūnijā šajās pašās vietās kopumā tika fiksēts nedaudz lielāks velobraucēju skaits ‒ 1335, vēsta skaitītāju dati. Riteņbraucēji tika skaitīti arī laikā no plkst.17 līdz 18.

"Līdzīgais rezultāts liecina, ka iestājusies zināma stabilitāte velosipēda kā ikdienas transporta līdzekļa lietojumā. Tie, kas sākuši braukt ar divriteni uz darbu vai mācību iestādi, dara to arī rudenī. Nav arī jūtama sezonalitāte līdz ar mācību gada sākšanos, kas varētu būt izskaidrojams ar to, ka liela daļa studentu strādā un Rīgas ielās no rītiem uz velosipēda bija manāmi arī vasaras mēnešos, un to, ka vecāko klašu skolēni izmanto bezmaksas sabiedrisko transportu," iegūtos datus izskaidroja Meļņiks.

Apkopojot no rīta veiktās riteņbraucēju skaitīšanas rezultātus, atklājies, ka kopumā saskaitīti 837 vīrieši un 418 sievietes. Proti, sieviešu riteņbraucēju ir tieši divas reizes mazāk nekā vīriešu.

"Būtiskais vīriešu pārsvars to vidū, kas ikdienā uz darbu brauc ar divriteni, ir vēl viens apliecinājums tam, ka velosatiksmes infrastruktūra ir pilnveidojama un pilnveidojama. Vīrieši ir drošāki satiksmē, daudzus no tiem mazāk satrauc, ka jāuzlec uz apmalītes, kāds posms jāpabrauc pa ielas braucamo daļu, jāspraucas garām gājējiem transporta pieturās. Vairums sieviešu brauc uzmanīgāk, tām ir svarīgi, lai no ielām uz ietvēm būtu lēzenas uzbrauktuves, lai būtu maksimāli sazarots, labi marķēts veloceliņu tīkls, gājēju un riteņbraucēju plūsmas būtu nodalītas. Veloinfrastruktūrai ir jābūt piemērotai visu riteņbraucēju drošai un ērtai braukšanai," uzskata Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks.