Atklāts jaunais Rīgas pašvaldības klientu apkalpošanas centrs. FOTO
Lai Rīgas pašvaldības klientiem piedāvātu kvalitatīvus un ērti pieejamus pakalpojumus vienuviet, ceturtdien, 11. oktobrī, Brīvības ielā 49/53 darbu, sāka Rīgas klientu centrs.
Kā Kasjauns.lv informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā, tajā iedzīvotājiem pakalpojumus sniegs Rīgas domes Apmeklētāju pieņemšanas centrs (APC), SIA „Rīgas Namu pārvaldnieks”, SIA „Rīgas satiksme”, SIA „Rīgas ūdens” un AS „Rīgas siltums.” Klientu ērtībai centram būs pagarināts darba laiks: darba dienās no plkst. 8.00 līdz 19.00, sestdienās no plkst. 10.00 līdz 15.00.
Atklāšanas pasākumā Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs norādīja, ka pašvaldības darbs vislielākajā mērā saistīts ar rīdzinieku dažādu ikdienas problēmu risināšanu, tāpēc kvalitatīva komunikācija ar iedzīvotājiem ir ļoti svarīga: „Rīgas domes apmeklētāju apkalpošanas līmenim jālīdzinās, piemēram, lielo banku vai mobilo operatoru klientiem sniegto pakalpojumu kvalitātei. Ceru, ka šis pilsētas centrā, iedzīvotājiem ērti pieejamā vietā atklātais centrs ir solis ceļā uz to.”
Domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks uzsvēra, ka centram paredzētās telpas ir plašas, funkcionālas, kas dos iespēju nākotnē tam attīstīties un vēl vairāk pilnveidot centrā sniegto pakalpojumu klāstu, piemēram, ierīkot tur arī atsevišķu domes departamentu klientu apkalpošanas punktu vai kādu bankas iecirkni, kur iedzīvotāji varētu veikt savus norēķinus par komunālajiem pakalpojumiem. Viņš arī ierosināja centra telpās klientu ērtībai izveidot īpašu bērnu rotaļu istabu.
„Ik gadu Rīgas pašvaldības apmeklētāju pieņemšanas centru filiālēs pēc palīdzības dažādu jautājumu risināšanā vēršas ap 70 tūkstošiem iedzīvotāju,” - šodien pastāstīja Rīgas domes Apmeklētāju pieņemšanas centra vadītāja Inese Krustiņa, paužot pārliecību, ka atvērtais centrs ievērojami atvieglos klientu apkalpošanas servisu, dodot iespēju ikvienam ātri un kvalitatīvi vienkopus uzzināt visu sev interesējošo informāciju par pašvaldības uzņēmumu sniegtajiem pakalpojumiem.
Rīgas klientu centrs atrodas ēkas pirmajā stāvā un aizņem 383 kvadrātmetrus lielu platību.
1. Informācijas sniegšana par iesnieguma virzību;
2. Vispārīga informācijas sniegšana par pašvaldības kompetencē esošajiem jautājumiem;
3. Vispārīgas konsultācijas par pašvaldības kompetencē esošajiem jautājumiem;
4. Vispārīga rakstura juridiskas konsultācijas par pilsētas pašvaldības kompetencē esošajiem jautājumiem;
5. Rīgas pašvaldības iestādēm, struktūrvienībām un amatpersonām adresēto dokumentu pieņemšana;
6. Personas autorizācija, piešķirot tiesības e-pakalpojumu lietošanai pašvaldības interneta portālā www.eriga.lv
Bezmaksas informatīvais tālr. 80000800, apc@riga.lv.
SIA „Rīgas Namu pārvaldnieks”
1. Dzīvokļa īpašnieka obligātie maksājumi;
2. Dzīvokļu īpašnieku kopība, lēmumu pieņemšanas kārtība;
3. Dzīvokļu īpašnieku pienākumi;
4. Dzīvojamās mājas apsaimniekošanas maksas (tāmes) par nākamo gadu noteikšanas un apstiprināšanas kārtība;
5. Dzīvojamās mājas pārskatu par iepriekšējiem gadiem izsniegšanas kārtība;
6. Ūdens starpību aprēķināšanas pamatojums un metodika;
7. Apkures pieslēgšanas un atslēgšanas kārtība dzīvojamai mājai;
8. Aprēķini par apkuri, ūdens uzsildīšanu, karstā ūdens cirkulāciju;
9. Kopējās elektroenerģijas patēriņa aprēķināšanas kārtība;
10. Dzīvojamās mājas, dzīvokļa un nedzīvojamo telpu pārvaldīšanas un apsaimniekošanas līgumu slēgšana;
11. Dzīvojamo telpu īres līgumu slēgšana;
12. Informācija par dzīvesvietas deklarēšanu;
13. Paziņojumi par personu prombūtni;
14. Remontdarbi dzīvoklī un dzīvojamajā mājā;
15. Izlīgumu slēgšana par apsaimniekošanas maksas parādiem;
16. Zemes nomas maksa, pamatojums un aprēķinu kārtība;
17. Zaudējumu atlīdzības pieteikumi;
18. Remontdarbu pieteikumi;
19. Apsaimniekošanas maksas rēķinu skaidrojumi;
20. Jebkuri jautājumi, kas saistīti ar dzīvojamo māju apsaimniekošanu.
Tel. 67105910, rnparvaldnieks@rnparvaldnieks.lv
1. Personalizēto e-talonu noformēšana un saņemšana;
2. Nepieciešamo formalitāšu noformēšana atlaides saņemšanai sabiedriskā transporta līdzekļos;
3. Iegādāties nepersonalizēto e-talonu un braukšanas biļetes;
4. Tehnisko jautājumu risināšana, kuri saistīti ar e-talona darbību;
5. Iesniegumu (pateicības, sūdzības, priekšlikumi) iesniegšana;
6. Varēs iegādāties maršrutu shēmas, kustības sarakstus un e-talonu kolekcijas mapes;
7. Saņemt konsultācijas, kas saistītas ar elektronisko norēķinu sistēmu.
Tālr. 22020068, info@rigassatiksme.lv
1. Adresēto iesniegumu pieņemšana;
2. Tehnisko noteikumu pieprasījumu pieņemšana un tehnisko noteikumu izsniegšana;
3. Atzinumu pieprasījumu pieņemšana un atzinuma izsniegšana;
4. Informācijas sniegšana par adresēto iesniegumu virzību;
5. Vispārīga informācijas sniegšana par SIA „Rīgas ūdens” kompetencē esošajiem jautājumiem;
6. Būvprojekta pieņemšana saskaņošanai SIA „Rīgas ūdens”;
7. Elektroniskā rēķina pieteikšana;
8. Ūdens patēriņa skaitītāja rādījumu pieņemšana.
Bezmaksas informatīvais tālr. 80002122, klienti@rigasudens.lv
AS „Rīgas siltums”
1. Konsultācijas par siltumapgādes jautājumiem pilsētā.
2. Klientu iesniegumu pieņemšana par jautājumiem, kas saistīti ar siltumenerģijas nodrošināšanu ēkām, kuras pieslēgtas siltumapgādes tīkliem, par karstā ūdens nodrošināšanu ēkās.
3. Iesniegumu pieņemšana, lai saņemtu tehniskos noteikumus siltumtehnisko iekārtu rekonstrukcijas darbu veikšanai.
4. Informācijas sniegšana dzīvokļu īpašniekiem par ēkā patērēto siltumenerģiju.
Bezmaksas informatīvais tālr. 80000090, siltums@rs.lv
Jaunais klientu apkalpošanas centrs Brīvības ielā
Karlīna Timofejeva/Foto: Renārs Koris