Puse iedzīvotāju ļergas tirgošanu neuzskata par problēmu
Aptaujā secināts, ka vidēji divi no 10 Latvijas iedzīvotājiem ir gatavi lietot nelegālo alkoholu, bet viens no 10 ieteiktu iegādāties bezakcīzes alkoholu citiem.
Sabiedrība

Puse iedzīvotāju ļergas tirgošanu neuzskata par problēmu

Jauns.lv

Nelegālā alkohola tirdzniecību par problēmu neuzskata vairāk kā puse jeb 55,9% Latvijas iedzīvotāju, liecina Latvijas alkoholisko dzērienu ražotāju un izplatītāju asociācijas (LADRIA) veiktās aptaujas rezultāti.

Puse iedzīvotāju ļergas tirgošanu neuzskata par pr...

Asociācijā norādīja, ka, pamatojoties uz Valsts ieņēmumu dienesta datiem un pērn veiktā nelegālās alkohola aprites pētījuma rezultātiem, LADRIA aprēķinājusi, ka nelegālā alkohola tirgus Latvijā ir līdzvērtīgs pieciem miljoniem litru gadā jeb 2200 kastēm degvīna ar puslitra pudelēm dienā.

Lai vērstu Latvijas iedzīvotāju uzmanību uz sekām, ko dzīvībai var radīt nelegālas un nepārbaudītas izcelsmes alkoholisko dzērienu lietošana, oktobrī tika sākta sociālā kampaņa "Aizkulises", kuras ietvaros veikta aptauja par alkohola lietošanas paradumiem Latvijā.

"Nelegālā alkohola problēmas mērogu apliecina arī tas, ka šogad oktobrī veiktajā aptaujā 40% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka ir iegādājušies bezakcīzes alkoholu, un aptuveni puse zina, kur to var iegādāties," atzina LADRIA un precizēja, ka 57% aptaujas dalībnieku zina, kur iegādāties nelegālo alkoholu lauku teritorijā, bet 44% – kur iegādāties nelegālo alkoholu Rīgā un Pierīgā. Asociācija uzsvēra, ka 70% aptaujas dalībnieku nelegālā alkohola lietotāju ir uzzinājuši par tā iegādes vietām no paziņām.

Vienlaikus aptaujas rezultāti liecina, ka 55,9% Latvijas iedzīvotāju nelegālo alkoholu par problēmu neuzskata. Savukārt 53% atzinuši, ka viņi nespēj atšķirt viltotu alkoholu no oriģinālā.

Tāpat aptaujā secināts, ka vidēji divi no 10 Latvijas iedzīvotājiem ir gatavi lietot nelegālo alkoholu, bet viens no 10 ieteiktu iegādāties bezakcīzes alkoholu citiem.

Sociālo kampaņu "Aizkulises" organizē LADRIA ar reklāmas aģentūras "Leo Burnett Riga", Vides reklāmas asociācijas un EFRD (European Forum for Responsible Drinking) atbalstu. Kampaņa tiks īstenota līdz novembra vidum.