Sabiedrība

Ronis dusmīgs, ka "airBaltic" slavina Padomju armijas dienu - 23. februāri

Jauns.lv

Satiksmes ministrs Aivis Ronis paudis sašutumu par Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" piedāvāto reklāmas aktivitāti ar atlaides kuponu piedāvāšanu lidojumiem, to saistot ar bijušas valsts PSRS militāriem svētkiem - Padomju armijas un Jūras kara flotes dienu.

Ronis dusmīgs, ka "airBaltic" slavina Padomju armi...

Kā biznesa portālu "Nozare.lv" informēja ministra biroja vadītājs Aivis Freidenfelds, Ronis uzskata, ka uzņēmuma mārketinga un biļešu pārdošanas stratēģijai ir jāatbilst nacionālā pārvadātāja statusam un atbildībai.

Satiksmes ministrs atsaucis no uzņēmuma padomes Satiksmes ministrijas pārstāvi Kasparu Briškenu, kurš nav pienācīgā līmenī kontrolējis uzņēmuma darbu, lai nepieļautu, ka Latvijas nacionālais aviopārvadātājs popularizē neeksistējošas valsts armijas un jūras kara flotes svētkus, kurus atzīmēja par godu Sarkanās armijas pirmajai uzvarai pār vācu spēkiem pie Narvas un Pleskavas.

Satiksmes ministrs Ronis ir pieprasījis skaidrojumus no uzņēmuma par faktu, ka 19.februārī tika piedāvātas īpašas atlaides uz lidojumiem 23.februārī, to saistot, ka šī diena visā Austrumeiropā tiek svinēta kā Vīriešu diena.

Aviācijas eksperts Tālis Linkaits uzskata, ka "airBaltic " reklāma bija kļūda, jo konkrētais datums ir sensitīvs, turklāt arī Igaunijā un Lietuvā, savukārt somu un vācu valodā runājošo auditorijā šāda reklāma varētu būt nesaprotama. Linkaits gan pozitīvi vērtē to, ka kompānija pietiekami ātri reaģēja un teksts vakar stundas laikā latviešu un angļu valodā tika labots. "Ceru, ka konkrētais gadījums kaut ko iemācīs kompānijas mārketinga cilvēkiem un tie rūpīgāk sekos tekstiem, kurus palaiž reklāmās," uzsver eksperts.

Jautājumam gan esot otra puse - par vispārējiem uzņēmuma pārvaldības principiem un padomes locekļa atbildību. "Es uzskatu, ka padomes locekļa atbildība nav pārskatīt visus uzņēmuma reklāmas tekstus pirms to publicēšanas vai arī sniegt komentārus par kādiem konkrētiem reklāmas saukļiem vai konkrētām reklāmas aktivitātēm. Padomes uzdevums ir nodrošināt kompānijas mērķim atbilstošu mārketinga un reklāmas stratēģiju. Šajā nozīmē satiksmes ministra solis atsaukt padomes locekli Briškenu par to, ka viņš nav sekojis konkrētai reklāmai konkrētā medijā vai elektroniskajā telpā, ir nenopietni un nepārdomāti," uzsver eksperts.

"airBaltic" esot daudz nopietnāki problēmu jautājumi, kas saistīti ar kompānijas pārvaldību, līgumu slēgšanu, tiesvedību, konsultantu piesaisti, tāpēc viņš ieteiktu Satiksmes ministrijai rūpīgāk izvērtēt šos jautājumus.

Uz jautājumu, kādi varētu būt ministra striktā lēmuma patiesie iemesli, eksperts pieļauj, ka uz Roni tika izdarīts spiediens, ņemot vērā patlaban esošās valdošās koalīcijas sastāvu, kurā ir arī pārstāvēta nacionālā apvienība, kura sāpīgi reaģējot uz "šādiem nepārdomātiem izgājieniem".

Lidsabiedrības korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags norāda, ka "airBaltic" ir aviokompānija, kas aicina cilvēkus ceļot. "Mēs iepriekš esam piedāvājuši lidojumu atlaides gan Helovīna dienā, Valentīna dienā, Kristofera ielas dienā, Vīriešu, Sieviešu, Mātes dienā, 1.septembrī un daudzos citos gadījumos. Ja kādu šie aicinājumi ceļot ir aizvainojuši, mēs no sirds atvainojamies, jo tas bijis neapzināti. Mūsu vienīgais un patiesais iemesls ir veicināt ceļošanu, un mēs turpināsim piedāvāt labākus ceļošanas nosacījumus, tai skaitā uz jaunajiem galamērķiem - Rijeku, Olbiju, Prāgu, Maltu, Larnaku, Hevīzu pie Balatona," norāda Vanags, tieši gan neatzīstot, ka konkrētā reklāma tomēr bijusi nepārdomāta.

"airBaltic" ir 1995.gadā dibināta akciju sabiedrība. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju. "airBaltic" flotē ir 32 lidmašīnas - sešas "Boeing 737-500", astoņas "Boeing 737-300", desmit "Fokker 50" un astoņas "Bombardier Q400Next Gen".

LETA, Nozare.lv