Saeimā domā par iespēju atlaist valstij un Satversmei nelojālos pedagogus
Grozījumi Izglītības likumā paredz iespēju darba devējam nekavējoties izbeigt darba tiesiskās attiecības ar izglītības iestādes vadītāju vai pedagogu, ja tiek konstatēts, ka persona nav lojāla Latvijai un tās Satversmei
Sabiedrība

Saeimā domā par iespēju atlaist valstij un Satversmei nelojālos pedagogus

Jauns.lv

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā šodien raisījās plašas debates par likuma grozījumiem, kas paredz iespēju atlaist valstij un Satversmei nelojālus pedagogus.

Saeimā domā par iespēju atlaist valstij un Satvers...

Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis (V) arī mudinājis sasaukt Budžeta komisijas un Izglītības komisijas kopsēdi, kas būtu slēgta, un apspriest šo jautājumu. Šadurskis uzsvēra, ka šis ir nacionālās drošības jautājums un slēgtajā sēdē Izglītības kvalitātes valsts dienesta pārstāvji varētu pastāstīt par problēmām, ar kurām sastopas šajā jomā.

Viņam šie fakti esot zināmi, bet ministrs nevarot uzņemties atbildību par tiem runāt, jo neesot pilnvarojuma. Šadurskis arī pauda viedokli, ka šai normai būšot preventīvs raksturs.

Opozīcijas deputāts Mārtiņš Bondars (LRA) arī piekrita nepieciešamībai sasaukt slēgto sēdi, un, viņaprāt, bīstamākas lietas saistītas ar politiķu, nevis skolotāju darbību. Viņš arī uzvēra, ka būtu nepieciešams noņemt aizdomas par vēlmēm izrēķināties ar kaut kādiem skolotājiem.

Komisijas deputāts Jānis Vucāns (ZZS) savukārt pauda šaubas, vai šai normai jātiek skatītai kopā ar budžeta likumiem. Tāpat politiķi pārrunāja arī vairākus jautājumus par pedagogu atalgojuma reformu.

Par šī likumprojekta nodošanu komisijām Saeima lems ceturtdien.

Kā ziņots, grozījumi Izglītības likumā paredz iespēju darba devējam nekavējoties izbeigt darba tiesiskās attiecības ar izglītības iestādes vadītāju vai pedagogu, ja tiek konstatēts, ka persona nav lojāla Latvijai un tās Satversmei vai arī izglītojamam netiek veidota atbilstoša attieksme pret sevi, citiem, darbu, dabu, kultūru, sabiedrību un valsti.