Pēc sodu maiņas Rīgā "zaķu" nav kļuvis mazāk, bet sodīt tagad ir vieglāk
Martā ir plānota kampaņa pret bezbiļetniekiem, lai pievērstu viņiem sabiedrības uzmanību, brīdina "Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.
Runā Rīga
2013. gada 4. marts, 10:02

Pēc sodu maiņas Rīgā "zaķu" nav kļuvis mazāk, bet sodīt tagad ir vieglāk

Jauns.lv

Pēc sodu sistēmas izmaiņām bezbiļetnieku skaits Rīgas sabiedriskajā transportā nav būtiski mainījies, taču vieglāk ir kļuvis kontrolieriem, jo noķertie zaķi sodiem piekrīt ātrāk, intervijā pastāstīja Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmuma "Rīgas satiksme" (RS) valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

"Skaitļos mēs lielas izmaiņas neredzam. Nedaudz atvieglojies kontrolieru darbs, jo nav vairs jāveic tik ilgas pierunāšanas un pārliecināšanas. Kvītij piekrīt atrāk, bet mēs gan vēl neesam redzējuši pēdējo posmu šim procesam – kas notiks, kad reāli sāksies piedziņa. Par atmaksāšanu nav tik slikti, kā pesimistiski prognozējām sākumā. Tomēr ir cilvēki, kas nav samaksājuši un, visticamāk, labprātīgi arī nemaksās," teica Bemhens.

Viņš arī norādīja, ka martā ir plānota kampaņa pret bezbiļetniekiem, lai pievērstu viņiem sabiedrības uzmanību. "Šeit vajadzētu saprast – ja cilvēki nepērk biļetes, rodas zaudējumi, kurus var segt vai nu ar biļešu cenu paaugstināšanu, vai domes dotāciju. Jebkurā gadījumā beigās par to samaksā rīdzinieki," sacīja Bemhens un uzsvēra, ka elektroniskā, labprātīgā norēķinu sistēma paredz arī zināmu sabiedrības kontroli.

Aģentūra BNS jau ziņoja, ka pagājušā gada novembra beigās RS ieviesa jaunu bezbiļetnieku sodu sistēmu. Pasažierus, kas brauc bez biļetes vai nav reģistrējuši braucienu, var sodīt ar naudas sodu divu līdz 40 latu apmērā atkarībā no tā, cik bieži pārkāpums atkārtojies. Iepriekš sods par braukšanu bez biļetes bija divu līdz piecu latu apmērā.  

"Rīgas satiksme" nodrošina Rīgā pasažieru pārvadājumus ar autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem, kā arī apsaimnieko autostāvvietas pilsētas ielu malās. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome. 

BNS/ Foto: Edijs Pālens/ LETA