Okons Ungārijas "Grand Prix" svin pirmo F-1 uzvaru karjerā
"Alpine" komandas braucējs francūzis Estebans Okons svētdien Ungārijas "Grand Prix" svinēja savu pirmo uzvaru Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionātā, britam Lūisam Hamiltonam atgūstot vadību čempionāta kopvērtējumā.
Otrais ar 1,859 sekunžu atpalicību bija "Aston Martin" pilots pasaules eksčempions vācietis Sebastians Fetels, pateicoties lielas daļas konkurentu avārijai pirmajā līkumā.
"Polo position" ieguvējs Hamiltons finišēja trešais 2,736 sekundes aiz uzvarētāja, bet viņa sīvākais konkurents kopvērtējumā nīderlandietis Makss Verstapens ar bojātu "Red Bull" formulu ierindojās tikai desmitajā vietā.
Jau otrajās sacīkstēs pēc kārtas Verstapens piedzīvoja sadursmi sacensību sākumā "Mercedes" braucēju dēļ.
Lietainajos laika apstākļos lielā pirmā pagrieziena avārija tika izraisīta pēc tam, kad otrs "Mercedes" pilots soms Valteri Botass nespēja nobremzēt, pastūma Lendo Norisa braucamo, kura "McLaren" ietriecās Verstapena braucamajā, ciešot arī citām automašīnām.
Botass no sacensībām izstājās kopā ar Norisu, "Red Bull" braucēju Serhio Peresu, "Ferrari" pārstāvi Šarlu Leklēru un "Aston Martin" braucēju Lensu Strollu, taču Verstapens varēja turpināt sacensības, kad pēc sarkanā karoga novākšanas tās atsākās no jauna.
Iepriekšējās sacensībās - Lielbritānijas "Grand Prix" izcīņā - septiņkārtējais pasaules čempions Hamiltons pirmajā aplī sadūrās ar Verstapenu, un nīderlandieša sacīkstes bija beigušās.
"Red Bull" mehāniķi pirms Budapeštas sacensību atsākšanas smagi strādāja pie Verstapena automašīnas, lai atjaunotu mašīnas labo pusi.
"Kāds mirklis. Tā ir tik laba sajūta," sacīja francūzis, kad pārdēvētā "Renault" komanda izcīnīja savu pirmo uzvaru kā "Alpine". "Tas ir fantastiski. Ko es varu teikt?"
Lietum beidzoties, visas automašīnas, izņemot Hamiltonu, iebrauca boksos pēc sausā laika riepām riepām. "Mercedes" izvēle lika Hamiltonam palikt trasē vēl apli, lai mēģinātu atrauties no pārējiem, jo viņš bija vienīgais pilots trasē.
Tomēr, apli vēlāk dodoties boksos, viņš trasē bija pēdējais.
Hamiltons pēc 20 apļiem atkal devās boksos pēc riepām, izraisot arī Verstapena došanos boksos.
Pēc tam brits nonāca priekšā holandietim. Hamiltons pēc 48 apļiem atkal varēja atļauties iebraukt boksos, kamēr Verstapens ar savu mašīnu pilnā tempā braukt nevarēja.
Galu galā riepu maiņas stratēģija viņam ļāva atkal izvirzīties vadībā kopvērtējumā, taču, iespējams, maksāja uzvaru sacensībās, cenšoties gūt savu 100.uzvaru F-1 karjerā.
Viņam bija smaga cīņa ar pasaules eksčempionu spāni Fernando Alonso, kurš finišēja piektais un palīdzēja nosargāt komandas biedra Okona uzvaru, pirms Hamiltons tika garām un ieņēma trešo vietu.
"Šīs bija smagas sacensības, un beigās biju iztukšots. Ņemot vērā to, kā viss noritēja kopumā, mums ir jābūt apmierinātiem ar trešo vietu," sacīja Hamiltons.
Fetela otrā vieta ir atkārtots labākais sezonas rezultāts sacensībās Azerbaidžānā, kaut gan četrkārtējais pasaules čempions izmisīgi centās apsteigt Okonu un izcīnīt savu pirmo uzvaru kopš 2019.gada septembra panākuma Singapūrā.
"Es mēģināju, izmēģināju visu sacensību laiku. Braukt aiz kāda ir tik grūti," komandas radio sacīja vācietis.
Budapeštas sacensības bija pēdējās pirms četru nedēļu starpsezonas pārtraukuma.
Pēc 11 posmiem kopvērtējuma līderis ar 192 punktiem ir Hamiltons, bet Verstapens viņam zaudē vairs tikai sešus punktus. 113 punkti palika Norisam, 108 - Botasam un 104 - Peresam.
2020.gadā jau septīto F-1 titulu karjerā un ceturto pēc kārtas ieguva brits Lūiss Hamiltons no "Mercedes". Iepriekš septiņreiz uzvarēt izdevies vienīgi leģendārajam vācu braucējam Mihaelam Šūmaheram.
Otrais finišēja Hamiltona komandas biedrs Botass, bet trešo vietu ieņēma nīderlandietis Makss Verstapens no "Red Bull" komandas.
Tāpat "Mercedes" komanda izcīnīja septīto Konstruktora kausu pēc kārtas.
Šosezon plānots aizvadīt rekordlielu sacīkšu skaitu (23).