Melbārža bobsleja divniekam pēc pirmās dienas Īglsas trases rekords un trešā vieta
Melbārdis kopā ar pieredzējušo stūmēju Daumantu Dreiškenu pirmajā braucienā finišu sasniedza pēc 51,54 sekundēm, kas bija jauns trases rekords.
Citi sporta veidi

Melbārža bobsleja divniekam pēc pirmās dienas Īglsas trases rekords un trešā vieta

Jauns.lv

Latvijas vadošā bobsleja pilots Oskara Melbārža vadītais divnieks ieņem trešo vietu pēc sestdien veiktajiem pirmajiem diviem braucieniem Austrijas trasē Īglsā notiekošajā pasaules čempionātā.

Melbārža bobsleja divniekam pēc pirmās dienas Īgls...

Melbārdis kopā ar pieredzējušo stūmēju Daumantu Dreiškenu pirmajā braucienā finišu sasniedza pēc 51,54 sekundēm, kas ir jauns trases rekords un kas tobrīd ļāva atrasties pirmajā vietā. Savukārt otro braucienu latvieši veica 51,75 sekundēs, kas summā lika atkāpties uz trešo vietu.

Līderis pēc pirmajiem diviem braucieniem ir vācietis Johaness Lohners, no kura Melbārdis atpaliek par 0,17 sekundes. Savukārt otrais ir pašreizējais pasaules čempions Frančesko Frīdrihs, kuram latvieši zaudē divas sekundes simtdaļas.

Tikmēr abām pārējām Latvijas ekipāžām pirmajā pasaules čempionāta dienā tik labi neveicās. Uģis Žaļims ar pieredzējušo stūmēju Intaru Dambi pēc pirmajiem diviem braucieniem ieņem dalītu 13.vietu, no līdera atpaliekot par 0,84 sekundēm.

Otrā brauciena laikā Žaļims pakāpās par trim vietām, jo pēc pirmā brauciena viņš bija 16.pozīcijā.

Savukārt Oskars Ķibermanis ar stūmēju Matīsu Mikni ieņem 18.pozīciju, Lohneram piekāpjoties par 0,97 sekundēm.

Medaļas šajā pasaules čempionātā divniekiem tiks sadalītas svētdien, kad norisināsies trešais un ceturtais brauciens. Savukārt četrinieku sacensības norisināsies nākamās nedēļas nogalē, kad arī tiks aizvadīti četri braucieni.

Pērn Melbārdis divniekos kļuva par vicečempionu, Žaļims bija sestais, bet Ķibermanis ieņēma astoto pozīciju.

Jau ziņots, ka pirms nedēļas Pasaules kausa posmā, kas reizē bija Eiropas čempionāts, Žaļims ar stūmēju Dambi divnieku sacensībās izcīnīja septīto vietu, bet Eiropas čempionāta ieskaitē bija piektie. Melbārdis ar Dreiškenu Pasaules kausa posmā ierindojās dalītajā desmitajā vietā, savukārt Ķibermanis ar stūmēju Mikni palika 12.pozīcijā. Eiropas čempionātā Melbārdis attiecīgi bija astotajā, bet Ķibermanis desmitajā vietā.

Savukārt četrinieku sacensībās Melbārža pilotētais kvartets gan Pasaules kausa, gan Eiropas čempionāta vērtējumā izcīnīja bronzas medaļas.

Pasaules kausa kopvērtējumā divniekiem pēc septiņiem aizvadītajiem posmiem līderis ar 1337 punktiem ir Vons Jondžons no Dienvidkorejas, otrajā vietā ar 1274 punktiem ir vācietis Niko Valters, kamēr trešais ar 1242 punktiem ir Žaļims. Melbārdis ar 1150 punktiem ir ceturtais, bet Ķibermanis iekrājis 848 punktus un meklējams 14.pozīcijā.

Tikmēr Pasaules kausa kopvērtējumā četriniekiem līderpozīcijā ar 1490 punktiem ir vācietis Maksimiljans Arnts, kuram ar 1370 punktiem seko viņa tautietis Frančesko Frīdrihs, bet trešajā vietā ar 1336 punktiem ir šveicietis Riko Peters. Devītais ar 914 punktiem ir vienu posmu izlaidušais Ķibermanis, ar 776 punktiem 13.pozīciju ieņem Žaļims, bet trīs sacensības izlaidušais Melbārdis ar 720 punktiem atrodams 15.pozīcijā.

Pagājušajā sezonā Latvijas spēcīgākais pilots Melbārdis kļuva par Pasaules kausa uzvarētāju gan divnieku, gan četrinieku, gan neoficiālajā kopējā ieskaitē. Viņš ir piektais pilots mūsdienu bobsleja vēsturē, kurš vienā sezonā Pasaules kausā triumfējis gan divnieku, gan četrinieku vērtējumā, sekojot vāciešiem Andrē Langem, Kristofam Langenam, kanādietim Pjēram Lidēram un šveicietim Martinam Annenam. Toreiz astoņos Pasaules kausa posmos notikušajās 16 sacensībās Melbārdis tikai reizi nekāpa uz goda pjedestāla, ierindojoties piektajā vietā divnieku mačos Kēnigsē. Viņa kontā bija septiņas uzvaras.

Pirms šīs sezonas Latvijas komanda sāka sadarbību ar Nīderlandes ražotāju "Eurotech", bet sezonas sākumā komanda ar augstiem rezultātiem neizcēlās un sezonas pirmajos trijos posmos pirms savainojuma gūšanas četriniekos Melbārža ekipāža netika augstāk par piekto vietu.

LETA/Foto: EPA/LETA