Kamaniņu federācijas prezidents: Siguldas trase ir kā braukšana ar „zapiņu”
Citi sporta veidi

Kamaniņu federācijas prezidents: Siguldas trase ir kā braukšana ar „zapiņu”

Jauns.lv

Pašlaik starptautisku sacensību rīkošana Siguldas ledus trasē ir kā braukšana ar "zapiņu", izteicās Latvijas Kamaniņu sporta federācijas (LKSF) prezidents Atis Strenga.

Kamaniņu federācijas prezidents: Siguldas trase ir...
Latvijas Kamaniņu sporta federācijas prezidents Atis Strenga ir pārliecināts, ka Siguldas trasei ir nepieciešami būtiski uzlabojumi.
Latvijas Kamaniņu sporta federācijas prezidents Atis Strenga ir pārliecināts, ka Siguldas trasei ir nepieciešami būtiski uzlabojumi.

Pagājušajā mēneša beigās valdība uz gadu atlika finansējuma piešķiršanu Siguldas trases rekonstrukcijai, bet 2015. gadā tajā paredzēts pasaules čempionāts kamaniņu sportā.

Strenga uzsver, ka Siguldas trase palikusi vienīgā nerekonstruētā Eiropā.

Kā ziņots, svētdien Pasaules kausa posma laikā Siguldas trasē notika negadījums, kurš varēja noslēgties traģiski - pirms stafetes sacensībām trases atklājēja, Latvijas jaunā sportiste Alise Mitkus, saskrējās ar darbinieku, kurš tīrīja sniegu. Šoreiz abiem cietušajiem izdevās tikt sveikā vien ar spēcīgiem sasitumiem.

Šis negadījums lielā mērā notika sliktās trases apskaņošanas dēļ.

"Trasē nav saules aizsardzības sistēmas, bet tablo, kuru ungāri uztaisījuši pirms 30 gadiem un kāds droši vien palicis vienīgais pasaulē, neko nav iespējams redzēt. Tāpat jāmodernizē aukstuma sistēma un nepieciešamas jaunas apskaņošanas iekārtas," Strenga vēl pirms šī negadījuma pastāstīja par galvenajām trasē veicamajām lietām.

"Pasaules kausa posmus rīkojam uz riska robežas, ka kaut kas var nobrukt," teica LKSF prezidents. "Valsts objektam tomēr vajadzētu būt labākā stāvoklī, un tas ir ne tikai kamaniņu dēļ."

Strenga uzsvēra, ka trase ir arī biznesa objekts. "Gada laikā no tās valsts nodokļos saņem aptuveni miljonu. Ir gadījušās reizes, kad trasē nedēļu dzīvo vairāk nekā 200 ārzemju viesi, kas maksā par visu."

"Uz pasaules čempionātu atbrauktu vēstniecību darbinieki un citi svarīgi viesi, bet mums nebūtu pat kārtīgas tualetes un citu elementāru lietu," Strenga uzbūra nepatīkamu ainu par 2015.gada pasaules čempionātu. "Nevēlamies spekulēt tikai ar pasaules čempionātu, tomēr šobrīd trases izmantošana ir kā braukšana ar "zapiņu". Šajā trasē līdzekļus valstij ienes arī skeletons un bobslejs."

"Šie trīs sporta veidi pēdējās divās ziemas olimpiskajās spēlēs izcīnījuši Latvijai vienīgās trīs medaļas un devuši Latvijas līdzjutējiem lielas emocijas," atgādināja Strenga. "Saprotam situāciju, ka valstij ir grūti ar finansēm un vajag izšķirties, ko atbalstīt, tomēr šeit mazsvarīgs moments nav arī tas, ka valsts savu naudu atpelnītu."

Strenga uzsvēra, ka pēc līdzekļu saņemšanas rekonstrukciju varētu veikt vienas vasaras laikā. "Kēnigzē trasē Vācijā veica daudz lielākus rekonstrukcijas darbus, nekā mums nepieciešami, un viņi visu izdarīja 7-8 mēnešos," atklāja LKSF prezidents. "Joprojām neesam saņēmuši oficiālu atteikumu par līdzekļu nepiešķiršanu. Visu laiku dzīvojam cerībās."

Arī Siguldas mērs Uģis Mitrevics pagājušajā nedēļā notikušajā preses konferencē izteica cerību uz valsts atbalstu.

"Pienācis laiks valstij trasē ienākt ar nopietnākām investīcijām, kas trasi atgriezīs tādā kvalitātē, ka būsim konkurētspējīgi ar citām pasaules trasēm arī nākotnē un varēsim priecāties par sacensībām," teica Mitrevics.

Pagājušajā nedēļas nogalē Pasaules kausa izcīņas posms Siguldā notika jau 21.reizi.

LETA/Foto: Evija Trifanova/LETA