Noskaidrots, kāpēc 33 gadu vecumā mirusi kādreizējā F-1 testu pilote de Viljota
Bijusī Pirmās formulas (F-1) komandas "Marussia" testu pilote spāniete Marija de Viljota 33 gadu vecumā mira kādā Spānijas pilsētas Seviljas viesnīcā pagājušās piektdienas rītā.
Autopsijā tika noskaidrots, ka sportiste mirusi dabīgos apstākļos.
Aizvadītā gada jūlijā Lielbritānijas pilsētā Daksfordā notikušajos testos de Viljotas vadītā formula ietriecās kravas automašīnā, kas bija novietota trasē. De Viljota savu testa braucienu jau bija veikusi, taču pēc tam pēkšņi veica paātrinājumu un ietriecās smagās mašīnas aizmugurē. Sportiste avārijā zaudēja labo aci.
Pēc avārijas viņa atklāja, ka joprojām ciešot stipras galvassāpes, kā arī neesot atguvusi ožu un garšas sajūtu.
"Marija nomira aptuveni sešos no rīta, kamēr viņa gulēja. Kā pastāstīja ārsts, viņa mirusi neiroloģisku traumu dēļ, ko ieguvusi avārijas rezultātā," medijiem atklājusi de Viljotas māsa Izabella. "Marija nu ir prom, taču atstājusi vēstījumu par laimi un cerību."
Seviljā kādreizējā F-1 pilota Emilio de Viljotas meita bija ieradusies, lai pirmdien prezentētu savu autobiogrāfiju "Life is a gift" (Dzīve ir dāvana).
Pēc smagās avārijas viņa atgriezās normālā dzīvē, izpelnoties cieņu un apbrīnu, turklāt de Viljota tika uzskatīta par pionieri formulu sportā, kur dominē vīriešu kārtas atlēti.
"Ceru, ka arī bez šādas avārijas piedzīvošanas, kā gadījās man, jūs spējat just dzīvības prieku un izbaudīt dzīvi," savā autobiogrāfijas ievadā rakstījusi de Viljota.
Marija de Viljota par "Marussia" komandas testu piloti tika apstiprināta 2012.gada marta sākumā. Toreiz "Marussia" par kādreizējā F-1 braucēja Emilio de Viljota meitas piesaistīšanu sastāvam paziņoja dienu pirms Starptautiskās sieviešu dienas. De Viljota līdz tam bija brauksi dažādos sacīkšu seriālos, piemēram, Spānijas F-3 čempionātā un Deitonas 24 stundu sacensībās. Pirmoreiz de Viljota F-1 automašīnu izmēģināja 2011.gada augustā, kad nobrauca 300 kilometrus "Lotus Renault" komandas kokpitā.
LETA/Foto: AFP/LETA, Reuters/Scanpix