Nākamgad varētu samazināties modes zīmolu cenas, lēš eksperts
Nākamajā gadā Baltijas tirgū varētu samazināties modes zīmolu mazumtirdzniecības cenas, pastāstīja augstskolas RISEBA asociētais profesors Valters Kaže.
Viņš skaidroja, ka, palielinoties konkurencei mazumtirdzniecības sektorā un tirgū ienākot jauniem dalībniekiem ar jauniem tirdzniecības formātiem, Baltijas tirgū varētu sagaidīt kopējo cenu samazinājumu vairākās vidējā un premiālā cenas līmeņa modes preču kategorijās.
Kaže atzīmēja, ka pēdējo gadu tendences un patērētāju pētījumi liecina, ka dominējošā patēriņa aktualitāte ir pēc iespējas izdevīgāku darījumu meklējumi, kas ir likumsakarīgi, analizējot rādītājus par iedzīvotāju pirktspēju.
"Lai arī kopējā pirktspēja stabili un pakāpeniski kāpj, joprojām Latvijā, pēc 2018.gada "Eurostat" datiem, tā ir par 30% mazāka nekā vidēji Eiropā. Tāpat aizvien biežāk pircēji iepērkas interneta vidē, kas ilustrē patērētāju vēlmi dot priekšroku alternatīviem iepirkšanās formātiem," skaidro eksperts.
Kaže uzsvēra, ka patlaban Baltijas mazumtirdzniecības sektorā pircējiem draudzīgākai cenu politikai traucē visā pasaulē populārā daudzzīmola "outlet" koncepta deficīts.
"Mazumtirdzniecības sektorā citviet Eiropā ik gadu tiek attīstīti vidēji 4-6 nozīmīgi daudzzīmola "outleta" tirdzniecības centru projekti, kopējam šāda tipa lielāka mēroga centru skaitam pārsniedzot 180 centrus, kamēr Baltijas tirgū šobrīd nav neviena šāda tirdzniecības centra," norādīja Kaže.
Viņš piebilda, ka "outlet" formātu raksturo cenas līmenis pret līdzvērtīgu preces cenu ar vismaz 25% atlaidi, tāpēc tas atstāj ietekmi ne tikai uz patērētāju individuālā līmenī, bet var ietekmēt mazumtirdzniecības sektoru kopumā, jo tirgus dalībnieki ir spiesti pārskatīt savu īstenoto cenu politiku.