Ko par tevi stāsta apģērba krāsa, kuru tu izvēlies
Nav jābūt modes speciālistam, lai saprastu, ka garderobes izvēle nav nejauša vai regulāra sakritība. Apzināti vai ne, tā ir izteiksmes forma un vēstījums par to, kas esam un kā pasaulē iekļaujamies. Izpētījām, ko krāsu psiholoģija liecina par mūsu izraudzītajām drēbju krāsām.
Ja tu valkā sarkano
Sarkanā, tāpat kā tās valkātāji, tiek uzskatīta par drosmīgu un spēcīgu. Tās stimulējoši psiholoģiskā ietekme sniedzas līdz pat fiziskajai – veicina pulsa un asinsspiediena paaugstināšanos. Tomēr, ja sarkanā tiek kombinēta ar melno, aizraujoša toņa un uzmundrinošas stimulācijas vietā rezultāts ir agresīvs.
Ja tu valkā oranžo
Oranžā ir miera, siltuma, pajumtes, fiziska komforta, jutekliskuma un spontanitātes krāsa. Tas nozīmē, ka šo krāsu bieži izvēlas tie, kas tiecas pēc fiziskas piederības, mājām, komforta un emocionāla siltuma. Bet oranžās krāsas negatīvā puse ir liecība par nenobriedušām, bezatbildīgām un neapdomīgām personībām.
Ja tu valkā dzelteno
Lai gan dzeltenā ir prieka, saules un optimisma, pozitīvu emociju, ego un pašpārliecinātības simbols, tai ir arī sava „tumšā puse”. Spilgti dzeltenais pazemina pašpārliecinātības izjūtu, rada baiļu un trauksmes sajūtu.
Ja tu valkā zaļo
Tā kā pasaulē zaļais tonis liecina par ūdens klātbūtni un veselību, zaļā ir spektra nomierinošākā krāsa, kas spēj radīt līdzsvaru starp prātu, ķermeni un emocijām. Ne velti tā ir arī naudas krāsa un apzīmējums.
Ja tu valkā zilo
Zilā ir autoritatīva krāsa, smadzeņu darbības un intelekta stimulētāja. Tās valkātāji ir pašpārliecināti savas sfēras profesionāļi, tāpēc zilā ir uniformu, kostīmu un uzvalku galvenā krāsa.
Ja tu valkā rozā
Psiholoģiski rozā ir romantikas krāsa. Ja tā organiski un dabiski ir piemērota valkātāja acu krāsai, personībai un ķermeņa siluetam, tad liecina par sievišķību, maigumu, mātišķumu un gatavību mīlestībai. Savukārt, ja tā valkātājam nepiestāv, liecina par to, ka kāds ārējais apstāklis/indivīds apdraud personas sievišķīgumu un garderobe ir mēģinājums pierādīt pretējo.
Ja tu valkā balto
Lai gan asociēta ar tīrību, patiesumu visās tās nozīmēs, baltā pēc būtības ir augstprātības un barjeras krāsa. Tā kā ir nepieciešams pedantisms, rūpes, līdzekļi un uzmanīga izturēšanās, valkājot un kopjot baltu apģērbu, šīs krāsas nēsātājas nesimbolizē pieejamību un draudzīgumu, krāsa rada pārākuma izjūtu.
Ja tu valkā pelēko
Pelēkā krāsa, jo īpaši zemapziņā, iemieso negatīvas noskaņas. Lai gan modē populāra, tā simbolizē taupīgumu, pieticību un izdzīvošanu, tādējādi valkātājam nekad neļaus justies pacilātam un prieka pilnam. Un pārāk pelēkā darba vidē darbinieki būs miegaini, noguruši un nomākti.
Ja tu valkā melno
Vispopulārāko krāsu modes industrija skaidro kā izsmalcinātu, glamūrīgu un visam/visiem piestāvošu. Tomēr krāsu psiholoģijā skaidrojums ir cits – absorbējošā melnā krāsa valkātāju aizsargā no visām apkārtējām enerģijām. Šāds cilvēks nav sabiedrisks, atvērts notikumiem un piedzīvojumiem.