Pētījums: alkohola zīmolu piesaukšana mūzikā veicina dzeršanu
Klausoties dziesmas, kurās piesaukti pazīstami alkohola zīmoli, mūzikas mīļotāji vairāk dzer, noskaidrojuši zinātnieki.
Jaunieši, kuru iemīļotākie izpildītāji dzied par tādiem zīmoliem kā "Jack Daniels", "Tanqueray" un "Jameson", lieto alkoholu biežāk nekā viņu vienaudži.
Pētījums publicēts akadēmiskajā žurnālā "Alcoholism: Clinical&Experimental Research". Tika aptaujāts 2541 ASV iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 23 gadiem.
59% atzina, ka lietojot alkoholu. 18% to lielos daudzumos lieto vismaz vienreiz mēnesī.
Dalībniekiem tika pateikti populāru dziesmu, kuru vārdos piesaukts alkohols, nosaukumi. Tie, kuri varēja uzreiz nosaukt pieminētos alkohola zīmolus, divreiz biežāk bija pamēģinājuši grādīgos dzērienus un lietoja tos lielākā daudzumā nekā pārējie vienaudži.
"Saistība starp alkohola zīmolu pārzināšanu populārajā mūzikā un dzeršanu izrādījās tikpat spēcīga kā līdzcilvēku aizraušanās ar alkoholu un pusaudžu kāre pēc jauniem piedzīvojumiem," sacīja Pitsburgas universitātes pētnieks Braiens Praimeks.
Senākā pētījumā atklājās, ka gandrīz ceturtdaļa dziesmu, kas iekļuvušas Lielbritānijas mūzikas topu pirmajās vietās, piemin alkoholu.