Dzīvesstils

Pētījums: sievietes biežāk nekā vīrieši pievērš uzmanību pārtikas produktu sastāvam

Jauns.lv

Iegādājoties pārtikas produktus, sievietes biežāk nekā vīrieši pievērš uzmanību to sastāvam un izcelsmei, liecina jaunākā "DNB Latvijas barometra" pētījuma rezultāti.

Pētījums: sievietes biežāk nekā vīrieši pievērš uz...

Kā informēja "DNB bankas" sabiedrisko attiecību vadītāja Teika Lapsa, sievietes arī ievērojami biežāk izvērtē, vai produktā ir tā dēvētās E-vielas, vai produkts ražots Latvijā, kā arī pievērš uzmanību tam, vai produkta ražošanā pamatā izmantotas dabiskas izejvielas, un vai tajā nav ģenētiski modificētu organismu.

Vīriešus šāda informācija interesē krietni retāk. Saskaņā ar pētījuma rezultātiem, katrs trešais Latvijas vīrietis iepērkoties vispār nepievērš uzmanību informācijai par izvēlētā produkta izcelsmes valsti un sastāvu.

Tikmēr, analizējot aptaujas datus atkarībā no respondentu dzīvesvietas, secināms, ka ārpus galvaspilsētas dzīvojošie cilvēki informācijai uz produktu iepakojuma uzmanību pievērš daudz retāk nekā rīdzinieki.

Turklāt iedzīvotāju interese par produktu izcelsmi un sastāvu ir atšķirīga dažādos vecumposmos - gandrīz 40% jauniešu vecumā līdz 24 gadiem šī informācija ir vienaldzīga un neatstāj nekādu ietekmi uz viņu pirkumu izvēli.

Aptuveni 50% pirmspensijas un pensijas vecuma iedzīvotāju īpaši pievērš uzmanību tam, vai konkrētais produkts ražots Latvijā, un vai tā sastāvā ir E-vielas, savukārt iedzīvotāji vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem biežāk nekā citu vecuma grupu pārstāvji apgalvo, ka viņiem ir svarīga informācija par uzturvērtību un to, vai produkta ražošanā nav izmantoti ģenētiski modificēti organismi.

"DNB Latvijas barometrs" ir ikmēneša socioloģiskais pētījums, kurā tiek pētītas konkrētā brīža aktuālās norises sabiedrībai nozīmīgās jomās. Vienlaikus iedzīvotājiem ikreiz tiek uzdots pastāvīgo jautājumu kopums, kas mēnesi pa mēnesim atspoguļo sabiedrības vispārējā noskaņojuma izmaiņas.

Tēmas