foto: AFP/Scanpix
Nepatīkamā skandālā ar ikoniskajām “Birkin" somiņām iekūlies luksusa zīmols "Hermès"
Mode
2024. gada 22. marts, 06:44

Nepatīkamā skandālā ar ikoniskajām “Birkin" somiņām iekūlies luksusa zīmols "Hermès"

Dzīvesstila nodaļa

Jauns.lv

Pret zīmolu “Hermès” ASV iesniegta kolektīva prasība, apsūdzot to nelikumīgā "sasaistīšanā", jo pircējiem, iespējams, pieprasa pirkt papildu preces no citām produktu kategorijām, pirms viņi drīkst iegādāties slavenās “Birkin” somas, raksta Businessoffashion.com.

Divi Kalifornijas pircēji apgalvo, ka viņiem tika pieprasīts iegādāties papildu produktus no citām kategorijām (piemēram, zīmola apģērbu, šalles un mājsaimniecības preces), un tikai pēc tam viņi drīkstēja pirkt slavenās Parīzē bāzētā zīmola Birkin rokassomiņas.

Prasītāju advokāti apgalvo, ka Hermès pārkāpj ASV pretmonopola noteikumus, kuros noteikts, ka preču komplektēšana vai saistīšana ar citiem pirkumiem ir definēta kā tirgus varas ļaunprātīga izmantošana.

"Saistošā prece - Birkin rokassomiņas - ir atsevišķa un atšķirīga no saistītās preces - palīgprecēm, kas patērētājiem ir jāiegādājas," teikts sūdzībā. "Prasītājiem ir alternatīvas papildu produktu izvēles iespējas, un viņi grib izvēlēties starp tiem neatkarīgi no lēmuma iegādāties Birkin rokassomas."

foto: AFP/Scanpix

Sūdzībā kā iespējamās shēmas pierādījums ir norādīta uzņēmuma komisijas maksu struktūra pārdevējiem: saskaņā ar sūdzību veikalu darbinieki nesaņem komisijas maksu par Birkin rokassomiņām, tāpēc viņiem tiek maksāta atlīdzība, pamatojoties uz to, cik efektīvi viņi virza citu stilu vai kategoriju preces.

Hermès rokassomu pircēji jau gadiem ilgi sociālajos medijos ir vērsuši uzmanību, ka, uzņēmumam (un pieprasījumam pēc tā ikoniskajām somām) augot, pārdevēji ir kļuvuši aizvien striktāki un piedāvā Birkins un Kellys somas tikai tiem klientiem, kuri daudz pērk citu kategoriju preces.

foto: AFP/Scanpix

Hermès gan noliedz šādu praksi: "Hermès stingri aizliedz pārdot noteiktus produktus kā nosacījumu citu produktu iegādei," zīmols pagājušajā gadā paziņoja vietnei Businessoffashion.com. Tomēr uzņēmuma izpilddirektors Aksels Dimā (Axel Dumas) ir atzinis, ka veikali tiek mudināti pārbaudīt pircējus un piedēvēt izpārdotās somas tikai "īstiem" klientiem, jo uzņēmums cenšas nepieļaut, ka viņu produkti tiek pārdoti tālāk.

Hermès nav vienīgais zīmols, kas tiek kritizēts par šādu praksi. Arī pulksteņu ražotāja Rolex tirgotāji ir saņēmuši sūdzības par to, ka pieprasa, lai pircēji, pirms viņiem tiek atļauts iegādāties Rolex izstrādājumus, iepērkas no māsas zīmola Tudor.