Portāls ielādēsies pēc 15 sekundēm
Uz Jauns.lv
Livette’s Wallpaper idejas autore un radītāja Līva Miķelsone. (Foto: Livette’s Wallpaper)

Latviešu tapetes, kas atklāja Ameriku: zīmols "Livette’s Wallpaper"

Dzīvesstils
4. augustā 14:38 2020. gada 4. augustā 14:38
 
Anda
Spriņģe
| Pastaiga
Kad idejas bija sakrājušās līdz kritiskajai masai, Līva Miķelsone un Jānis Čudovs nolēma rīkoties un nodibināja savu tapešu ražotni "Livette’s Wallpaper". Protams, cerēja uz panākumiem. Tomēr pat nesapņoja, ka pēc pieciem gadiem tiks pamanīti un sumināti Ņujorkā!

Bet tas notika – februārī inovatīvā dizaina, mājas preču un dzīves stila izstādē NY Now, kas ir viens no lielākajiem nozares notikumiem ASV, zīmols Livette’s Wallpaper saņēma balvu kā labākais izstādes sienas klājumu sadaļā.

Otas triepienu raksta tapete tika radīta interjeram, ar kuru piedalīties ikgadējā interjera projektu konkursā One Room Challenge. To raksturoja bohēma, afrikāņu stila elementi, neitrāli toņi un zaļumi. Tagad tapete Brush Stroke papildina Skandināvu kolekciju un kļuvusi par vienu no pieprasītākajiem zīmola dizainiem. (Foto: Livette’s Wallpaper)

Tā bija 2014. gada nogale, kad Līva un Jānis – partneri dzīvē un nu arī uzņēmumā – ar programmas Altum atbalstu iegādājās pirmo drukas iekārtu un istabā, kurā Līva dzīvojās bērnībā, nodrukāja pirmās viņas dizainētās tapetes. “Radīt tapetes noteikti nebija mans bērnības sapnis,” Līva smejas. “Bet apstākļi tā sakrita, un mēs veiksmīgi izmantojām brīdi, kad interese par tām visā pasaulē atgriezās ar jaunu vilni.” Tapešu popularitāte ir turpinājusi augt joprojām, un tai līdzi arī Livette’s Wallpaper pasūtījumu skaits.

Birch Tree tapetes brāļu istabā Ņujorkā. (Foto: Livette’s Wallpaper)

Pirmie klienti izrādījās amerikāņi, un Amerika kļuva par galveno latviešu tapešu uzņēmuma noieta tirgu. Kupls klientu loks ir arī Kanādā un Austrālijā, interesentu netrūkst vēl citās valstīs, jo pasūtīt Livette’s Wallpaper tapetes iespējams no visas plašās pasaules. Interesanti, ka vietējo Latvijas tirgu zīmols apzināti plāno apgūt tikai tagad.

Nebaidīties likt mākslas darbus uz tapetēm ir mūsdienu drosme. (Foto: Livette’s Wallpaper)

Pirmajā piedāvājumā, ko jaunais uzņēmums izvietoja tirdzniecības platformā Etsy, viņu tapetēm bija gandrīz 100 dažādu dizainu – “ar mazāk sākt nebija jēgas”. Nu to skaits ir dubultojies, un par galveno pārdošanas vietu kļuvusi zīmola interneta lapa. “Sākumā pie mums iepirkās cilvēki, kas gribēja realizēt kādu mazu projektiņu – atsvaidzināt interjeru mājās, aplīmēt skapītim aizmuguri vai ofisā ieviest kādu smuku akcentu. Tad sākās bērnistabu bums – ieinteresējās jaunās māmiņas, kas saviem mazuļiem vēlas iekārtot skaistu pirmo istabu.

Tapešattēls, kas tapa pēc ceļojuma uz Amsterdamu un Keukenhofas tulpju dārziem. (Foto: Livette’s Wallpaper)

Pēdējos gados esam aktīvi strādājuši, lai paplašinātu sadarbību ar nozares profesionāļiem – dizaineriem un arhitektiem –, kuri arī mums jau ir visās pasaules malās: ASV, Kanādā, Austrālijā, Eiropā un pat Singapūrā un Libānā. Šobrīd pietrūkst tikai izplatītāju,” Līva secina un atzīmē, ka šādu kontaktu dibināšana ir aktuālākais darbs. Līdz šim vienīgais izplatītājs bijis pērn zīmolu atradušais ASV bērnu interjera preču internetveikals Project Nursery, kura piedāvājumā nu ir arī Livette’s Wallpaper tapetes. Bet domājams, ka augļus nesīs Ņujorkas izstādē uzsāktās sarunas ar citiem potenciālajiem izplatītājiem – un tas uzņēmumam varētu nozīmēt arī paplašināšanos. Šobrīd viņi ir pieci darbinieki – Līva ar kolēģi atbild par dizainu, Jānis un viņa pārinieks nodrošina ražošanu, bet piektais laipni un atsaucīgi sazinās ar klientiem.

Watercolor Buffalo Check no Modern Farmhouse kolekcijas. (Foto: Livette’s Wallpaper)

Mazs uzņēmums, kas spēj piedāvāt teicamu kvalitāti. To atzina Ņujorkas izstādes organizatori, un to novērtē arī Livette’s Wallpaper klienti, kuri sūta pateicības vārdus un savu atjaunoto interjeru bildes. Kā uzņēmums to panāk?

Pateicoties klientei, kas izveidoja šīs istabas interjeru, kā arī Pinterest un Instagram platformām, Modern Delicate Herringbone tapete kļuvusi par zīmola dižpārdokli. (Foto: Livette’s Wallpaper)

Pirmkārt, ilgu meklējumu rezultātā viņiem ir izdevies atrast divus ļoti kvalitatīvus tapešu materiālus. Vienu varētu dēvēt par tradicionālu tapeti, kuras stiprināšanai jāizmanto līme, bet tai ir divas priekšrocības: ar līmi klājama siena, nevis tapete, kas krietni atvieglo izlīmēšanas procesu, turklāt tā ir no flīsa materiāla, kas neplīst, tātad nākamā remonta reizē tapeti no sienas varēs noplēst vienā gabalā.

Tikpat viegli noņemamas ir arī otra veida tapetes – supervienkāršās instalēšanas dēļ amerikāņu jo īpaši iecienītās pašlīmējošās tapetes, kurām līdzīgi kā novelkamajām bildītēm noņemama aizmugurējā kārta – un tās jau var līmēt pie sienas. Bažām, ka tāda tapete drīz atlups, nav pamata – ne velti tapešu materiāla meklējumi izvērtās tik gari. Atbilstoši šodienas prasībām pēc veselībai un videi nekaitīgiem materiāliem abi tapešu veidi ir bez vinila piejaukuma, arī apdrukai izmantotajām krāsām ir zaļais sertifikāts. Tā ka lietojiet droši!

Boho Floral tapešattēls. (Foto: Livette’s Wallpaper)

Otrs trumpis, nenoliedzami, ir lieliski nostrādātā klientu apkalpošana. Tapešu apdrukāšana notiek tikai pēc pasūtījuma, tātad var labi sajust klientu vēlmes un elastīgi reaģēt, papildinot piedāvājumu ar to, kas cilvēkiem šķiet aktuāls. Turklāt viss notiek ātri: tapetes apdrukā trīs piecās dienās, un vēl pēc pāris dienām laimīgais klients, lai kurā pasaules malā viņš arī atrastos, jau var ķerties pie remonta. Te jāpiebilst, ka šis nav stāsts par tradicionālajiem tapešu ruļļiem, kas pašam vēl jāsagarina pēc vajadzīgajiem mēriem. Livette’s Wallpaper tapetes jau ir sagrieztas pēc standartizētiem izmēriem, salāgojot tapešu rakstu. Paša vai remontmeistara vienīgais uzdevums ir paneļus akurāti salīmēt citu citam līdzās.

Grey Wildflower – uzlecošā zvaigzne bērnistabu interjeros. (Foto: Livette’s Wallpaper)

Bet, protams, piedāvāt nebūtu ko, ja tapetēm nebūtu radīti mūsdienīgi un aktuāli dizaini, kurus visus var realizēt kā uz viena, tā otra tapešu materiāla. Idejas jauniem rakstiem tiek tvertas visur un vienmēr – ceļojumos, pētot aktuālo, pamanot interesanto. Galvenais ģenerators ir Līva, kurai tagad palīdz kolēģe, bet pa labai idejai nāk arī no Jāņa, vēl pārītim autori ir Līvai iepatikušies mākslinieki. Šogad plānots vai ik mēnesi izlaist jaunu tapešu kolekciju, kurā ietilptu vairāki atšķirīgi, bet stilā vienoti un harmonisku koptēlu veidojoši dizaina varianti. Tātad piedāvājums paplašināsies. Arī tagad izvēli krietni kuplina iespēja daudzus no tapešu rakstiem izvēlēties sev piemērotākajā krāsā, lai perfekti saskaņotu ar sienu vai paklāja toni.

Interesanti, vai pēc izvēlētā dizaina var nojaust, no kurienes nāk pasūtījums? “Ir, ir atšķirības! Austrālieši lielākoties izvēlas baltas tapetes – viņiem patīk gaišs un vienkāršs interjers. Kalifornijā un Losandželosā arī meklē vieglumu un gaisīgumu, bet tur cieņā arī tropiski elementi. Teksasai savukārt raksturīgs modernās lauku mājas (modern farmhouse) stils – pledu rakstu apdrukas, botānika, pieklusinātas krāsas. Bet ir pāris dizainu, kuri ir bestselleri visur.”

Kāds varētu būt kopsavilkums par Livette’s Wallpaper? “Gaišs, mūsdienīgs un dzīvespriecīgs,” Līva nosauc zīmolam raksturīgāko.

Saistītās ziņas

Latviešu uzņēmējas sešu gadu bilance: 4 mazuļi, radīts zīmols un Ņujorkas modes nedēļa
Satikt vīru pie sarkanās gaismas. Aktrise Inga Alsiņa un uzņēmējs Kalvis Lasmanis
"MCouture" dizainere Jūlija Malahova: "Es negribētu pelnīt vairāk par savu vīru"

Vēl portālā

"Tev kakas patīk ostīt?" Bērna māte slepus ieraksta, kas notiek stundās Rēzeknes speciālajā izglītības iestādē 17
"Mēs esam pārslogoti"- Stradiņa slimnīcas ārsts atzīst, ka situācija iestādē ir saspringta 2
Kā es gandrīz kļuvu par slepkavu un izmetu savu meitiņu pa logu. Māmiņas Lauras stāsts
Tēmas: ALTUM

Видео: 51-летняя Дженнифер Лопез показала себя без макияжа

Джордж Клуни гордится тем, какому жестокому розыгрышу научил детей