Uz lielveikalu ar saviem traukiem?
Gada laikā visas planētas iedzīvotāji patērē triljonu plastmasas maisiņu – miljardu minūtē. Eiropā katru gadu patērē 1,62 miljonus tonnu šo maisiņu, Latvijā – vairāk nekā 3000 tonnu.
Plastmasas iepakojums veido trešdaļu no visiem sadzīves atkritumiem, pārstrādāta tiek tikai neliela daļa, pārējais nonāk izgāztuvēs vai pat dabā. Aptuveni 80% no visiem Eiropas jūru atkritumiem ir plastmasa.
Tajā pašā laikā plastmasas maisiņš, piemēram, tomātiem var kalpot daudzas reizes. Un lielveikalā, pērkot sveramas zivis, salātus vai kotletes, varbūt var lūgt iesvērt līdzi paņemtā stikla traukā? Zaļās dzīves ABC pārliecinās, ka lielie tirdzniecības tīkli šajā ziņā nav pretimnākoši.
Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite skaidro, ka mazumtirgotājam ir jārūpējas par preces kvalitāti “no iegādes brīža līdz pat pircēja mājām”, kas nozīmē, ka higiēnas, temperatūras un citu prasību ievērošanā sveramai produkcijai, piemēram, gatavajam ēdienam, ir jānodrošina higiēniski droši vienreizlietojamie trauki. To nosaka Pārtikas un veterinārā dienesta noteikumi. Tas nozīmē, ka klienta traukā neko neiesvērs.
Arī Maxima Latvija Procesu un kvalitātes vadības departamenta direktore Dace Grava atgādina, ka šā tīkla veikali piedāvā savus plastmasas traukus dažādos izmēros.
“Izvēlētā produkta kvalitāti varam garantēt, ja tas ievietots kādā no speciālajiem trauciņiem, kas pieejami pie vitrīnām. Reti, bet ir reizes, kad klients lūdz produktu ielikt viņa izvēlētā traukā – izņēmuma gadījumos to arī darām, taču ikdienā aicinām izvēlēties mūsu piedāvātos,” saka Grava.
Ir klienti, kas savos maisiņos liek augļus, dārzeņus, cepumus un saldumus – tas nav aizliegts. “Arī pie maisiņu stendiem esam izvietojuši uzlīmes ar aicinājumu klientiem aizdomāties, vai vēl viens papildu maisiņš ir nepieciešams,” piebilst Grava.