Ventspils izmēģina elektrobusu
Pašvaldības uzņēmums Ventspils reiss reālā darbā izmēģinājis lielas ietilpības pilsētas maršrutu autobusu Solaris Urbino 12 Electric, kas darbojas ar elektroenerģiju.
Izmēģinājuma braucienu laikā konstatēts, ka Polijā ražotā elektrobusa energoresursu patēriņš ir daudz mazāks nekā dīzeļdzinēja autobusam, tam ir zemākas ekspluatācijas un remonta izmaksas.
“Tomēr autobusa iegādes cena pašreiz ir daudz dārgāka nekā analoga dīzeļautobusa cena, kā arī elektroautobusam ir nepieciešama dārga uzlādes infrastruktūra. Lai šādu autobusa ekspluatācija būtu ekonomiski pamatota, ir nepieciešams atbalsts tā iegādei un infrastruktūras izveidei,” skaidro Ventspils reisa sabiedrisko attiecību speciāliste Agija Leimane.
Konkrētajos apstākļos autobusa nobraukums dienā vidēji bija 190–240 kilometru, kas ir pietiekams pilsētas maršrutu izpildei. Šoferi atzinuši, ka elektrobuss ir ērti vadāms, tam ir zemāks trokšņu līmenis un vibrācija. Dažiem pasažieriem gan autobusa sīcošā skaņa bijusi ausij nepatīkama, tomēr vairākums atzinuši, ka braukšana ir patīkama un ērta tieši tādēļ, ka tas ir kluss.
Ventspils ir vienīgā pilsēta Latvijā, kur šis autobusa modelis izmēģināts praktiski, veicot ikdienas pasažieru pārvadājumus. Ventspils reiss veic izpēti par jaunākajām tehnoloģijām sabiedriskā transporta jomā un citu pārvadātāju pieredzi ārvalstīs – Polijā, Vācijā, Zviedrijā un Čehijā. Arī Rīgā martā 1., 23. un 25. autobusa maršrutā atsevišķos reisos izmēģinājumā kursēja Solaris Electric, tikai vecāks modelis.
"Kas Jauns Avīze" / Foto: EPA/LETA