Masu histērija dīvaina trenda dēļ: Lielbritānijā no pārdošanas izņem lelli Labubu
foto: Hollandse Hoogte/Shutterstock/ Vida Press
Rindas pie veikala "Pop Mart" Amsterdamā.
Trakā pasaule

Masu histērija dīvaina trenda dēļ: Lielbritānijā no pārdošanas izņem lelli Labubu

Monika Zvaigzne

Jauns.lv

Labubu modes leļļu cienītāji sociālajos tīklos sašutuši: ražotājs izņēmis rotaļlietas no visiem britu veikaliem pēc ziņām par pircēju kautiņiem.

Masu histērija dīvaina trenda dēļ: Lielbritānijā n...

Kompānija "Pop Mart", kas ražo rotaļlietas-monstrus, BBC pavēstīja, ka apturējusi to pārdošanu visos 16 savos veikalos līdz jūnijam, lai "novērstu jebkādas potenciālas drošības problēmas". Labubu cienītāja Viktorija Kalverte pastāstīja, ka kļuvusi par liecinieci kautiņam Stretfordas veikalā Londonas ziemeļaustrumos. "Nonācu muļķīgā situācijā - cilvēki cīnījās un kliedza, bet man bija bail."

foto: ddp/abaca press/ Vida Press
Monstru lelles Labubu.
Monstru lelles Labubu.

Mīkstās rotaļlietas kļuva par "TikTok" tendenci pēc tam, kad tās sāka valkāt tādas slavenības kā Rianna un Dua Lipa. Daži mazumtirdzniecības eksperti brīdina, ka piegāžu apturēšana tikai pastiprinās pieprasījumu. 

Labubu ir neparasta monstra rotaļlieta, to veidojis mākslinieks no Honkongas Kasings Lungs. Pateicoties viņa sadarbībai ar rotaļlietu veikalu "Pop Mart", lelle ieguva milzu popularitāti un kļuva par modes aksesuāru.

Lielbritānijā tās cenas var variēt no 13 ar pusi līdz 50 mārciņām, bet reti eksemplāri tiek pārdoti tiešsaistes izsolēs par simtiem mārciņu. Kompānija "Pop Mart" solījusi, ka izstrādās pieņemamāku pārdošanas sistēmu, lai rotaļlietas atgrieztu veikalu plauktos.

Fani sociālajos tīklos ir sašutuši par lēmumu no mazumtirdzniecības aizvākt lelles.
"Tā ir jūsu vaina, jūs tās izpārdodat pamazām, kas arī izraisīja šo ažiotāžu," "Pop Mart" ierakstu soctīklā "Instagram" komentēja kāds lietotājs. Citi savas dusmas izgāza uz pārpircējiem.

"Viņi pārdos Labubu par 100 mārciņām gabalā, kas ir šokējoši. Kā tā sanāk, ka viņi var nopirkt, bet citi cilvēki nē?!" "Skumji, ka pārpircēji visu sabojā."

Viktorija Kalverte pastāstīja, ka pie veikala ieraudzījusi pircējus, kas ārpusē gaidījuši no trijiem rītā, daži nakšņojuši teltīs. "Kad es tur ierados, apkārt drūzmējās daudz cilvēku un valdīja negatīva atmosfēra. Cilvēki kliedza, ka vairs nav palicis Labubu. Es pat kļuvu par liecinieci kautiņam starp darbinieku un pircēju."

Viktorija stāsta, ka viņa aizgājusi, jo nejutusies droši: "Bija diezgan biedējoši."
"Lai gan neviens "Pop Mart" darbinieks nav cietis, mēs esam nolēmuši rīkoties iepriekš un novērst jebkādu potenciālu drošības problēmu rašanos," BBC pavēstīja kompānijas pārstāvji.

Džeidija, mārketinga direktore, kas publicē "TikTok" Labubu rotaļlietu izpakošanas video, pārpircējus apsūdz par to, ka viņi bojā prieku par trendu. "Es visu mūžu esmu dzīvojusi Londonā, un tur ir pilns ar pārpircējiem, kas ar to nodarbojas," viņa sacīja BBC. "Tas tiešām ir nožēlojami, bet īstiem faniem tā ir lieliska ziņa un pareizs lēmums," viņa sacīja.

Lielbritānijas investīciju kompānijas "Hargreaves Lansdown" finanšu un tirgu nodaļas vadītāja Suzanna Stritere uzskata, ka pie fanu ažiotāžas noveduši ierobežotie rotaļlietu krājumi "Pop Mart" bāzēs un leļļu pārdošana slēgtās kastēs.

"Milzīgie nekontrolējamie pūļi, kas pulcējas dienās, kad rotaļlietu pārdošanā ir maz, acīmredzami kļuvuši par pamatīgām galvassāpēm," viņa brīdināja, ka pārdošanas apturēšana droši vien izraisīs pieprasījuma pieaugumu un tirdzniecības aktivizēšanos tiešsaistē, lai gan lelles tur tiek izpārdotas dažu sekunžu laikā. Pēc viņas teiktā, pastāv risks iegādāties viltotus Labubu.

Konsultāciju kompānijas "Flourish Retail" dibinātāja Sāra Džonsone pārdošanas apturēšanu dēvē par "stratēģisku risinājumu". Šādi kolekciju zīmoli deficītu izmanto kā spēcīgu instrumentu, viņa sacīja.