Veselas ēras beigas! Kristīne Līpiņa kritiski zemās dzimstības dēļ slēdz savu "Mini modi"
Uzņēmēja Kristīne Līpiņa atvadās no sava pārdesmit gadu lolojuma – bērnu apģērbu ražotnes un veikala "Mini mode", ko lemts slēgt, jo Latvijas iedzīvotāju skaits turpina sarukt un dzimstība strauji samazinās.
Līdz ar Kristīnes lēmumu slēgt biznesu beidzas vesela ēra Latvijas bērnu modes preču vēsturē. "Mini modes" skaistajās bērnu drēbēs 22 gadu garumā mazotnē pucējušies neskaitāmi bērni Latvijā, tostarp zīmola īpašnieces Kristīnes Līpiņas meita dziedātāja Tīna Šipkēvica, kurai nu jau 24 gadi, savukārt patlaban viena no zīmola izskaņas perioda modelēm ir Tīnas pusbrāļa mūziķa Jāņa Šipkēvica jeb Shipsea un viņa sievas Zanes trīsgadīgā meitiņa Jūna, raksta žurnāls "Kas Jauns".
“Visus šos gadus kopā ar komandu cītīgi strādājām, lai mūsu radītie apģērbi būtu ērti un bērni tajos izskatītos skaisti. Jāteic, ka mums tas arī izdevās, ar saviem apģērbiem ne tikai sapucējām svētkiem un ikdienai, bet arī radījām daudz, daudz prieka gan mazajās, gan lielajās sirsniņās. Mēs no saviem klientiem saņēmām ļoti daudz mīlestības. Tas mūs motivēja un stiprināja, un par to jums visiem liels paldies,” atklāj Kristīne Līpiņa, cerot, ka tuvāko mēnešu laikā, piemērojot lielas atlaides, izdosies izpārdot pēdējo preču klāstu "Mini modes" veikaliņā.
Žurnālam "Kas Jauns" uzņēmēja atklāti saka: ir žēl un skumji atvadīties no uzņēmuma, kur ilgus gadus ieguldījusi kā radošumu un zināšanas, tā sirdi un dvēseli. Taču pēc nopietnām pārdomām secinājusi, ka diemžēl cita ceļa nav, jo nākotnes perspektīvā nesaskata rožainu nākotni bērnu apģērbu ražošanas un tirdzniecības jomā. “Nekad neesmu bijusi to uzņēmēju vidū, kas uzņēmējdarbībai nelabvēlīgas vides, apstākļu vai kādu neveiksmju sakarā lamā valdību. Taču tas, uz ko aicinu vērst uzmanību, ir tiešām nopietna pievēršanās demogrāfiskās situācijas jautājumu risināšanai – gan atbalstot jau esošās ģimenes ar bērniem, gan ar atbalsta programmām jaunām ģimenēm, lai tās jūtas vairāk valstij kā vērtība, domājot par savu “jā” vai “nē” bērnu radīšanai. Mums jārēķinās, ka iedzīvotāji, mūsu cilvēki ir mūsu valsts nākotne. Vieta jau tukša nepaliek – samazinoties mūsu skaitam, vietā nāks citi. Jautājums ir – kas tie būs, kādi cilvēki tie būs, un kāda tad būs mūsu Latvija?” satraukumu pauž Kristīne Līpiņa, kas tagad paralēli bērnu modes biznesa slēgšanas procesam ar pilnu sparu nododas sava otra uzņēmuma, kas orientēts uz eksportu, attīstīšanai. “Kopš 2020. gada izstrādājam un ražojam zīmola "Padhat" cepures, kuras izskatās kā ierastas cepures bērniem, taču tajās ir iestrādāta aizsardzības tehnoloģija, īpašs polsterējums, kas var pasargāt bērnus no galvas traumu riska ikdienišķās situācijās, piemēram, krītot rotaļlaukumā vai tad, kad mazais cilvēks vēl apgūst staigātprasmi. Pašlaik ejam tālāk, esam procesā ar produktu, kas domāts ne tikai bērniem, tostarp bērniem ar īpašām vajadzībām, bet arī pieaugušajiem, kam, piemēram, ir veselības problēmas, kā galvas reiboņi, asinsspiediena problēmas, pēcinsulta gadījumā un tamlīdzīgi: ja cilvēkam sanāk krist, lai pasargātu galvu,” plānos dalās uzņēmēja, atzīstot, ka pašlaik viņas ražotajām bērnu "Padhat" cepurēm jūtami vislielākais pieprasījums ir ASV, bet interese un pircēji ir arī Eiropas valstīs.