Parīzes modes nedēļas lielākā zvaigzne - popmūzikas leģenda Šēra
Parīzes modes nedēļas lielākā zvaigzne bija nevis īpaši atlasīta modes šovu skatītāju pirmā rinda, bet gan 76 gadus vecā popmūzikas leģenda Šēra.
Popdīva "Balmain" modes šova finālā pa mēli staigāja, tērpusies sudraba spandeksa bodijā, melnos platformas zābakos un ar vaigu kauliem, kas varētu sagriezt cietāko franču sieru, raksta laikraksts "The Guardian".
ICONS ONLY 💫 @cher @ORousteing pic.twitter.com/oUvLGozObk
— Balmain (@Balmain) September 29, 2022
Šovs norisinājās "Jean-Bouin" stadionā Parīzes 16. apgabalā, kas tika izvēlēts tā ietilpības, nevis atrašanās vietas dēļ.
Šovu apmeklēja teju 8000 cilvēku, "Balmain" radošā direktora Olivjē Rustens (Olivier Rousteing) tā sauktie "Balmain armijas dalībnieki", kuri iegādājās biļetes, ziedojot labdarības organizācijai "Red".
Closing out his #BALMAINSS23 runway presentation, Creative Director @ORousteing took to the #BALMAINFESTIVAL stage with the legendary @cher! A finale moment for the books for this third edition of the concert-meets-runway experience, dedicated to supporting @red. #BALMAINARMY pic.twitter.com/C0u6xwNGKl
— Balmain (@Balmain) September 29, 2022
Pasākums pamatoti tika dēvēts par festivālu, nevis modes šovu.
Rīkotāji pat sagādāja uzkodas.
Demokrātija modes šovu apmeklētāju vidū un pārtika nav Parīzes modes nedēļas norma. Parasti Parīzes modes nedēļas šovi norisinās aiz slēgtām durvīm, pa kurām var iekļūt tikai attiecīgas sabiedrības daļas parstāvji. Ēdiena vietā ir šampanietis, un modes šovu pirmās rindas pulcē slavenības un modes ikonas.
Taču Rustena, kurš nule kā uzsācis savu otro gadu desmitu kā "Balmain" radošais direktors, komerciālie panākumi lielā mērā balstās uz to, ka viņš sniedz cilvēkiem to, ko viņi vēlas.
Un šajā sezonā tas nozīmēja vairāk nekā 100 dažādu izskatu - kleitas, kas austas no salmiem un rafijas, krūšturus, kas izgatavotas no ilgtspējīgi novāktas kastaņu mizas, bleizerus ar renesanses laika attēliem un, protams, dziedātāju Šēru.
Rustena caur šo kolekciju pievērsās viņa bailēm par "distopisku nākotni", ko izraisīja nesenie sausuma un meža ugunsgrēku viļņi Francijā.
"Esmu pārliecināts, ka nebiju vienīgais, kurš uzdeva būtiskus jautājumus par iespējamo distopisko nākotni, kas mūs sagaida," viņš teica.
Dizainere, kas labi pārzina klimata pārmaiņu problēmu risināšanu ar savu apģērbu palīdzību, ir Gabriela Hērsta, franču zīmola "Chloé" radošā direktore.
Pēc pagājušās sezonas salīdzinoši maigā "Chloé" šova, kurā bija redzami kūstošie aisbergi un skaisti adījumi, Hērstas uzmanība tika pievērsta fosilā kurināmā un kodolsintēzes enerģijas izskaušanai. Šo kolekciju īpaši iedvesmoja tokamaka ierīces forma — tā ir sarežģīta iekārta, kas izstrādāta, lai izmantotu kodolsintēzes enerģiju.