Japānas vilciena vadītājs iesūdz tiesā darba devēju 43 centu dēļ
Vilciena vadītājs Japānā iesūdzējis tiesā savu darba devēju, jo sašutis par algas samazinājumu 56 Japānas jenu (43 eiro centu) apmērā. Tas gan piemērots kā sods darbiniekam par to, ka vilciens viņa dēļ aizkavējies par minūti.
Vīrietis 2020. gada jūnijā izraisījis vienas minūtes ilgu vilciena aizkavēšanos, tādēļ vilcienu kompānija “JR West” darbinieku sodījusi, vēsta britu raidorganizācija BBC.
Nu darbinieks pieprasa 2,2 miljonu Japānas jenu (16 808 eiro) kompensāciju par psiholoģiskajiem pārdzīvojumiem, ko viņš piedzīvojis pēc notikušā.
Kā ziņots Japānas ziņu portālā “Soranews24”, vilciena vadītājam bija paredzēts aizvest tukšu vilcienu uz Okajamas vilciena staciju. Viņam vilciens bija jāpārņem no cita vadītāja, tomēr vīrietis ieradies nepareizajā platformā.
Kad vadītājs sapratis savu kļūdu un aizsteidzies uz pareizo platformu, darbinieku maiņai paredzētais laiks bija aizkavējies par divām minūtēm, kā rezultātā vilciens ieradās galapunktā vienu minūti vēlāk.
Sākotnēji “JR West” darbinieka algu samazināja par 85 jenām (65 eiro centiem), taču, kad viņš vērsās Okajamas Darba standartu inspekcijā, alga tika samazināta par 56 jenām.
Tomēr arī šis sods šoferim šķitis nepieņemams un viņš paudis, ka aizkavēšanās nav ietekmējusi ne vilcienu satiksmes grafikus, ne pasažierus, jo aizķeršanās laikā vilciens bijis tukšs.
Uzņēmums saka, ka izmantojis principu “nav darba, nav samaksas”, ko piemērotu jebkuram darbiniekam, kas nokavējis darba sākumu vai nav spējis pamatot prombūtni.
Japānas vilcienu sistēma ir slavena ar savu punktualitāti. 2017. gadā kāds Japānas dzelzceļa uzņēmums publiski atvainojās par to, ka viens vilciens atstāja staciju 20 sekundes agrāk.
Gadījumā, ja kāds vilciens Japānā aizkavējas par vairāk nekā piecām minūtēm, pasažieriem tiek izsniegts sertifikāts, ko viņi var izmantot, lai attaisnotu kavēšanos.