Bauska rada legingus, godinot „aizejošo” Latvijas latu. FOTO
Pašmāju modes māksliniece un zīmola „QooQoo” autore Aļona Bauska (29) savā jaunākajā apģērbu kolekcijā vairākus tērpus radījusi, iespaidojoties no gaidāmās eiro ieviešanas.
Dienu pirms savas jaunākās tērpu kolekcijas „Crimson Decay” prezentēšanas, māksliniece Aļona Bauska publikai izrādīja legingus, kas radīti, godinot Latvijas lata naudaszīmes, ko līdz ar Jaungada iestāšanos mūsu valstī oficiāli nomainīs pret Eiropas valūtu eiro.
Dizainere savu jauno tērpu līniju radījusi, iedvesmojoties no nevaldāmā 90. gadu stila un enerģijas pēcpadomju valstu kontekstā. 2014. gada pavasara/vasaras kolekcijā kā savu greznības interpretāciju viņa iekļāvusi aveņu krāsas žaketes, zelta ķēdes un sporta kostīmus ar svītrām. Bet džemperos, legingos un kombinezonos iekļāvusi lata apdruku. „Manuprāt, šī varētu būt lieliska ideja Ziemassvētku dāvanai. Laikā, kad lats aiziet nebūtībā, ikvienam ir iespēja paturēt to mūsu mīļo vērtību, ikdienā, valkājot legingus vai džemperus ar mūsu naudas apdruku,” spriež dizainere. Saliekot visas mūsu naudaszīmes vienā rakstā, sākumā man tas šķita nedaudz banāli. Bet, kad ieraudzīju gatavo audumu, sapratu, ka tas izskatās sasodīti lieliski! Tas viss izskatās pēc gaumīgas varavīksnes. Neskumšu, ja šādi legingi vienmēr būs manā skapī,” stāsta Aļona Bauska, kura daļu pavasara/vasaras kolekcijas plāno darīt publikai pieejamu jau gada nogalē, lai ļaudis var iegādāties drēbes ar latu apdruku vēl pirms eiro ieviešanas. Latvijas dizaineru veikalā „Paviljons” legingu cena būs Ls 28, savukārt zīmola „QooQoo” mājaslapā tos iespējams pasūtīt par 40 eiro.
Auduma apdrukāšana tiks veikta Itālijā, jo tur šādi pakalpojumi pieejami augstākā kvalitātē, atklāj dizainere.
Aļonas Bauskas dizainētos tērpus pasaules modes tirgū palīdz virzīt modes aģente Anita Irbe, leģendārā Latvijas hokeja vārtsarga Artūra Irbes meita. Modes māksliniece pieļauj, ka apģērbs ar lata apdruku tiks piedāvāts arī klientiem ārpus Latvijas. „Man liekas, ka šis raksts izskatās pietiekami labi un interesanti, lai varētu piesaistīt arī ārzemnieku uzmanību. Cilvēki nezina, kas tā ir par naudu – vai īsta, vai izdomāta. Domāju, ka šis produkts varētu būt pieprasīts arī citās valstīs,” prāto zīmola „QooQoo” autore.
Aļonas Bauskas jaunākās tērpu kolekcijas skate, festivāla „Riga Fashion Week” ietvaros, tiks izrādīta šovakar, 30. oktobrī Kaņepes kultūras centrā, Skolas ielā.
Dizaineres Aļonas Bauskas stiliņš Rīgas modes nedēļas atklāšanā
Kasjauns.lv, Foto: Mārtiņš Ziders