Kuģis bez jūrniekiem: bezdarbs ostas pilsētu meitenēm?
Kas tā par ostu bez krodziņa, mučeles ruma, iereibušiem jūrniekiem un vietējām draiskulēm? Rolls-Royce grasās draiskulēm atņemt darbu.
Vesels lērums konstruktoru biroju vaiga sviedros cenšas atņemt darbu lidotājiem, izstrādājot arvien drosmīgākus un drosmīgākus robotizētos lidaparātu projektus. Google un vēl viens otrs, mēģina izsēdināt cilvēku no šofera vietas automobilī. Beidzot arī jūrnieku un ostas pilsētu meiteņu labklājība ir apdraudēta.
Rolls-Royce, kuru pazīstam kā nopietnāko kuģu būves spēlētāju Lielbritānijā, nācis klajā ar projektu, kurš paredz tirdzniecības kravas kuģus atstāt bez komandas, bocmaņa un kapteiņa. Pašvadāms kuģis – tāds ir Rolls-Royce redzējums nākotnes jūrniecībā.
Šāds risinājums būšot daudz drošāks un lētāks. Šobrīd 44 procenti no kopējām kuģošanas izmaksām paģēr personāla uzturēšana, jeb citiem vārdiem sakot – jūrnieku algas.
Eiropas Savienība šādu iniciatīvu nodēvējusi par labu esam un pat piekritusi investēt bezpilota kuģu izstrādē 4,8 miljonus dolāru, nosaucot šo projektu par Maritime Unmanned Navigation.
Rolls-Royce investīciju pārraugs Oskars Levenders paziņojis, ka daudz lētāk uzturēt piecus dispečerus kā 20 jūrniekus. Ne Eiropas Savienība, ne Levendera kungs gan nav nākuši klajā ar priekšlikumu kā dienišķo maizi turpmāk pelnīt pāri palikušajiem 15 jūrniekiem…