Ķīnieši iecerējuši 13 000 kilometru garu ātrvilciena līniju
Miljoniem cilvēku sirgst ar fobiju, kas izslēdz lidmašīnu no kopējā tarnsportlīdzekļu saraksta. Vai tāpēc neaplūkot citas zemes tur – aiz okeāna?
Ķīnieši izskata iespēju uzbūvēt dzelzceļa līniju no Pekinas līdz pat Ņujorkai. Ieplānotā maršruta garums ir 12 800 kilometri un no viena galapunkta līdz otram varēšot nokļūt nepilnās divās diennaktīs.
Ja projektu atbalstīs Kanāda, Krievija un ASV, tad pastāv cerība uz šā unikālā pasažieru pārvadājuma veiksmi. China Daily zina stāstīt, ka ķīniešu inženieri ir kaujas gatavībā uzsākt šo alternatīvo un par aviāciju ekonomoski izdevīgāko transporta būvniecību.
Ja visas valstis, kuru teritoriju vilciens šķērsotu, piekritīs kopējam projektam, tad tā varētu būt visgarākā dzelzceļa līnija. Pagaidām rekordists ir Transsibīrijas dzelzceļš ar 9300 kilometriem.
Patreiz garākais pazemes dzelzceļa tunelis ir tas, kas savieno Franciju ar Lielbritāniju, jeb tā dēvētais Lamanša tunelis. Ķīnas projekta gadījumā vilciens zem ūdens veiks četras reizes garāku ceļu.
Protams, dabā eksistē ne mazums pārgalvīgu ar dzelzceļu saistītu projektu. Ātrvilciens starp ASV un Meksiku, dzelzceļa atzars starp Sibīriju un Aļasku. Taču šī iecere izklausās cerīga, jo Ķīna ir gatava segt vairumu finanšu, bet līdzekļu, kā labi zinām, Ķīnai netrūkst.