Labklājības ministrs 15 uzņēmumiem pasniedzis apliecību par Ģimenei draudzīga komersanta statusu
Šogad 15 uzņēmumi, kuri saņēma minēto statusu, tika apzināti un atlasīti sadarbībā ar Ilgtspējas indeksu
Bizness un ekonomika

Labklājības ministrs 15 uzņēmumiem pasniedzis apliecību par Ģimenei draudzīga komersanta statusu

Jauns.lv

Godinot tos darba devējus, kuru darbības politika un pakalpojumi ir draudzīgi bērniem un ģimenēm, trešdien, 4.jūnijā, svinīgā ceremonijā labklājības ministrs Uldis Augulis 15 uzņēmumiem pasniedza apliecības par Ģimenei draudzīga komersanta statusa saņemšanu.

Ģimenei draudzīga komersanta statusu saņēma AS “Swedbank”, Starptautiskā lidosta “Rīga”, SIA „RIMI Latvia", SIA „GRIFS AG", SIA „VTU Valmiera", SIA „Neste Latvija", AS „SEB banka", AS „Nordea banka", SIA „TNS Latvia", AS “Latvenergo”, SIA “PricewaterhouseCooper”, SIA “Cemex”, SIA “GlaxoSmithLline Latvija”, Valsts SIA “Latvijas Televīzija”, Pašvaldības SIA “Ventspils Reiss”.

„Ikvienā uzņēmumā strādā darbinieki, kuriem ir ģimenes, un ikvienam uzņēmumam ir klienti, kuriem ir ģimenes. Savukārt ģimenes ir viens no priekšnoteikumiem, lai pastāvētu sabiedrība. Apzinoties mūsu valsts un arī visas Eiropas demogrāfijas izaicinājumus, kas saistīti ar iedzīvotāju straujo novecošanos, zemo dzimstību, emigrāciju - mums visiem kopā ir jārada tāda vide un apstākļi, kas ir ģimenēm ar bērniem labvēlīgi. Tāpēc esmu gandarīts par uzņēmumiem, kuri popularizē ģimeniskās vērtības un īsteno tās ikdienā. Ceru, ka šie uzņēmumi būs labs paraugs arī citiem," uzsver U.Augulis.

Ģimenisku vērtību nostiprināšanai liela loma ir ne tikai valstij, bet arī darba devējiem, jo lielāko daļu savas ikdienas iedzīvotāji pavada darbā. Tāpēc Labklājības ministrija (LM) ir ieviesusi īpašu statusu, lai pievērstu darba devēju un sabiedrības uzmanību uzņēmumiem, kuru politika un pakalpojumi ir draudzīgi ģimenēm, skaidro labklājības ministrs. Risinot sarežģīto demogrāfijas situāciju valstī, ministrs aicina arī darba devējus būt līdzatbildīgiem un veicināt ģimenes vērtību popularizēšanu, kas būtu orientēta uz vecākiem ar bērniem labvēlīgu nosacījumu nodrošināšanu, attīstot uzņēmuma infrastruktūru un īstenot ģimeni draudzīgu attieksmi gan pret darbiniekiem, gan klientiem.

Šogad 15 uzņēmumi, kuri saņēma minēto statusu, tika apzināti un atlasīti sadarbībā ar Ilgtspējas indeksu, kopīgi izstrādājot un indeksa aptaujas anketā integrējot atbilstošus kritērijus par ģimenei draudzīgas politikas īstenošanu uzņēmumā. Statusu LM piešķir uzņēmumiem, kas īsteno ģimenei draudzīgu politiku gan savā komercsabiedrībā, gan plašākas sabiedrības kontekstā, piemēram, sniedzot pakalpojumus un nodrošinot atbilstošu vidi.

Viens no kritērijiem statusa piešķiršanai ir telpu un aprīkojuma atbilstība bērna vajadzībām, tai skaitā, bērniem ar funkcionāliem traucējumiem un ģimenes ar maziem bērniem. Tāpat tiek vērtēts arī nodarbināto veselības aizsardzība darba vietā, uz klientu orientētu pakalpojumu sniegšana, atbalsta nodrošināšana bērniem un ģimenēm veltītiem pasākumiem, iesaistīšanās labdarības pasākumos, kā arī komersanta politikas orientāciju uz efektīvu darba un ģimenes dzīves saskaņošanu, piemēram, nodrošinot attālinātā darba iespējas, elastīgu vai saīsinātu darba laiku un citas lietas.

Uzņēmumi, kuriem tika piešķirts statuss, saņēma apliecību un uzlīmi, kas apliecinās, ka šis uzņēmums īsteno ģimenei draudzīgu politiku. Tāpat komersants iegūs tiesības Ģimenei draudzīga komersanta statusa logotipu izmantot interneta mājaslapā, plašsaziņas līdzekļos, sociālajos medijos un darba sludinājumos. Statusu piešķir uz gadu.

Karlīna Timofejeva/Foto: Publicitātes