Bizness un ekonomika

PTAC piecos mēnešos saņem par 4,5% mazāk sūdzību

Jauns.lv

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) šogad pirmajos piecos mēnešos saņēmis 942 sūdzības, kas ir par 4,5% mazāk nekā pērn attiecīgajā laika periodā, pastāstīja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Vineta Ore.

Viņa informēja, ka visvairāk pretenziju 2014.gada pirmajos piecos mēnešos saņemts par līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem - 289 - un līguma noteikumiem neatbilstošam precēm - 267. Pakalpojumu jomā cilvēki visvairāk bijuši neapmierināti ar avio pakalpojumiem (78 sūdzības), par īres un komunālajiem pakalpojumiem (58 sūdzības), kā arī distances līgumu pakalpojumiem (37 sūdzības).

Par līguma noteikumiem neatbilstošām precēm kopumā saņemtas 267 sūdzības, tostarp 61 sūdzība saņemta par nekvalitatīviem mobilajiem telefoniem un tikpat - par elektroprecēm, 50 - par nekvalitatīviem apaviem, desmit - par nekvalitatīvām mēbelēm, bet 74 sūdzības par citām precēm.

PTAC šogad saņemtas arī 89 sūdzības par agresīvu komercpraksi, reklāmu vai e-komerciju, 70 sūdzības par prasījuma izskatīšanas pārkāpumiem un 67 sūdzības par līgumslēdzēju tiesiskās vienlīdzības principa neievērošanu. Tāpat sešos gadījumos patērētāji pauduši bažas par par nepilnīgas vai nepatiesas informācijas sniegšanu un piecos gadījumos patērētājus nav apmierinājusi nepareizi noteikta samaksa par pirkuma svaru vai mēru. Tāpat PTAC saņemtas arī 260 citas pretenzijas.

Pēc Ores teiktā, no šogad piecos mēnešos saņemtajām 942 sūdzībām, 428 sniegts skaidrojums, konsultācija vai informācija, 140 sūdzībām rasts pozitīvs risinājums, bet 47 pārsūtītas citām institūcijām. Vienlaikus astoņos gadījumos pieņemts patērētājiem labvēlīgs lēmums, bet sešas sūdzības bijušas nepamatotas. No izskatītajām sūdzībām 30 sūdzību izskatīšana atteikta, jo sūdzību iesniedzējs iesniegumu noformējis neatbilstoši normatīvo aktu prasībām vai arī patērētājs neatbilda patērētāja definīcijai un 20 sūdzības atsauktas. Savukārt 263 sūdzības ir izskatīšanas stadijā.

Līgumu apmērs, par kuriem šogad piecos mēnešos izskatītas sūdzības saistībā ar noteikumiem neatbilstošām precēm, bija 265,1 tūkstotis eiro, savukārt līgumu apmērs, par kuriem sūdzības bijušas saistībā ar līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem, bija 203,9 tūkstoši eiro.

Kopumā PTAC šogad sniedzis 15 729 konsultācijas par patērētāju tiesībām.

Pērn pirmajos piecos mēnešos PTAC saņēma 984 patērētāju sūdzības, bet 2013.gadā kopā - 2244, kas ir par 4,3% vairāk nekā gadu iepriekš.

PTAC izskata patērētāju iesniegumus un sūdzības par patērētāju tiesību pārkāpumiem, sniedz juridisku palīdzību patērētājiem un var aizstāvēt tiesā viņu tiesības un ar likumu aizsargātās intereses.

BNS