Jeep Cherokee: indiāņu vigvama jeb Pizas torņa stute? FOTO
Kurš gan nav dzirdējis teicienu “tie biezie ar saviem džipiem”? Tad lūk, tikai retam no viņiem patiešām ir džips, jeb oriģinālvalodā – Jeep!
Auto un tehnoloģijas

Jeep Cherokee: indiāņu vigvama jeb Pizas torņa stute? FOTO

Jauns.lv

Runā, ka tieši Čeroki cilts indiāņi savulaik bijuši paši kareivīgākie. Vai tāpēc radies šāds modeļa nosaukums, to labāk zinās auto vēstures apskatnieki.

Čeroki indiāņi sen vairs neskraida ar tomahaukiem un spalvu rotām pa Andu kalnu pakāji, bet ieņem augstus amatus bankās, veiksmīgi darbojas hokejā un pat pārdod automobiļus. Pats nosaukums esot bijis tulkots šādi – cilvēki, kas runā dīvainā valodā! Mēļo, ka Čeroki cilts ir Ani Junvija cilts pēcnācēji, kuri sevi dēvēja par ļaudīm no citas Zemes. Te, iespējams, arī meklējams pirmais pavediens ar jauno Jeep Cherokee, kurš pilnīgi noteikti izskatās kā nolaidies uz Zemes no kādas tālas un mums nezināmas zvaigznes.

Jaunās paaudzes Jeep Cherokee savu iznācienu uz lielās auto skatuves veica šā gada martā, kad visiem interesentiem kniksēja Ženēvas automobiļu izstādē. Tas radies uz Dodge Dart un Chrysler 200 platformas un pie mums varētu pretendēt kā ikdienas automobilis sievietēm. Vispirms jau tāpēc, ka tieši sievietes pie mums iecienījušas apvidniekus un, otrkārt, Cherokee izmēri tomēr ir par mazu prāva izmēra puisim ar gludi skūtu galvu un biezu ķēdi ap kaklu…

Atšķirībā no priekšgājējiem, šīs paaudzes pārstāvis ticis pie dizaina izmaiņu trieciendevas. Protams, simboliskā radiatora reste saglabājusi septiņas ribas, kuras apvītas ar hromētu rāmīti, bet tas no Jeep gēniem arī viss. Trīs līmeņu gaismas nedaudz liek aizdomāties par Nissan Juke. Tiesa gan, caurspīdīgā plastmasa te drusku ietaupīta un lukturīši sanākuši dīvaini maziņi. Vīriešiem modē mēdz būt vai nu platas, vai šauras bikses. Automobiļu modē lielus un apaļīgus lukturus ik pa brīdim nomaina mazi un gareni.

Arī pakaļgala lukturi sanākuši pavisam maziņi, kas izskatās neierasti, bet spīdina uz nebēdu. Vienīgi no sāniem nav nekādu pārsteigumu – klasisks mūsdienu krosovera profils.

Ja agrāk par amerikāņu kovbojmobiļiem uzskatīja tos ar 5,7 litru benzīna dzinējiem, tad tagad dodamies ielās ar 2,0 litru Multijet dīzelīti. Cenu lapā gan rakstīts, ka Jeep Cherokee Limited ar 2,0 CRD tiek komplektēts ar deviņu pakāpju automātisko transmisiju, taču mūsu testa versijā redzams tāds pazīstams sešu pakāpju manuālās pārnesumkārbas metāliskais sviras puļķis. Vai gadījumā to neesam redzējuši Alfa Romeo Giulietta? Iespējams, pat ne puļķīti vien, bet arī pašu pārnesumkārbu? Un ekoloģisko dīzelīti arī?

Šofera darba vieta, ja to tā vispār var nosaukt, patiešām liek saprast, ka sēdi īstā “džipā”. Varbūt tāpēc uz sāniem ir uzlīme, ka Jeep ir tikai viens? Puļķīši, kloķīši, podziņas un sviriņas ir pārdomātas un viegli pārskatāmas, lai gan tās vairs nav amerikāniskas. Kloķīšu netrūkst arī uz stūres rata un tam visam klāt vēl prāva izmēra ar pirkstu bakstāmais ekrāns. Toties mērierīču panelis eiropeiski saprotams.

Parastā mirstīgo versijā Jeep Cherokee pieejams ar priekšpiedziņu vien. Taču, nežēlojot iekrājumus, var tikt pie modernizētās pilnpiedziņas Active Drive II. Ar to var gan prāvu kuģi piekabē dabūt ūdenī, gan pa citiem nepieejamām takām izbraukāties.

Divu litru dīzeļdzinējs ar 170 zirgspēku jaudu un kaut kur tuvu sešiem litriem vidējo degvielas patēriņu. Turklāt, šis ir tas retais gadījums, kad teorētiskais un faktiskais degvielas patēriņš ir stipri vien pietuvināts. Ir, protams, arī 3,2 litru benzīna dzinējs ar 275 zirgspēku jaudu, be te gan degvielas patēriņš zem desmit nelīdīs un cena… Lai gan cena ir teju vai tieši tāda pati, kā mūsu dīzelītim – 41 100 eiro. Tas pie noteikuma, ka iztiekam bez papildopcijām.

Testa brauciens veda uz Igaunijas pusi. Pārsvarā gluds asfalta segums un lielākais ceļa posms ārpus apdzīvotām vietām.  Sēžot masīvajos ādas krēslos, jūties stabīli un komfortabli. Domājams, ka pat tālā ceļā dibena muskuļi neliks par sevi manīt un organisms jutīsies pateicīgs gan par ventilējamo sēdekļa atzveltni, gan precīzo klimatkontroles sistēmu. Vienīgais, kas tālā ceļā varētu radīt problēmas, ir miegs. Automobilis ir kluss un labi attālināts no visiem ārējiem trokšņiem. Tāpēc palīgā var nākt audiosistēma, kas vēl no tālajiem amerikāņu laikiem saglabājusies tiešām perfektā kvalitātē.

Secinājums? Tas nav streotipu nomocītais amerikānis, bet arī ne pilnasinīgs itālis. Pat grūti izlemt pie kurām durvīm šā auto īpašniekam jāklauvē – pie amerikāņu auto īpašnieku kluba vārtiem vai pie “alfistu” staļļiem.

Pilnīga kvalitātes atbilstība cenai.  Apdares materiāli kvalitatīvi, izpildījums labs, labsajūta lieliska. Ja patiešām ļoti gribās “džipu” tad laba iespēja būt godīgam pret sevi un apkārtējiem, jo Jeep patiešām ir tikai viens!


Jaunais Jeep Cherokee Latvijā

Jaunais Jeep Cherokee Latvijā

Kasjauns.lv, Foto: Autodroms.lv