Bizness un ekonomika

Mobilās lietotnes "Qfer" veidotāji investīcijas plāno atpelnīt gada laikā

Jauns.lv

Mobilās lietotnes "Qfer" attīstībā ieguldītos līdzekļus tās izstrādātāji plāno atpelnīt gada laikā, sacīja iesācējuzņēmuma valdes loceklis Artūrs Burņins.

Lielākā investīcija līdz šim ir "startapa" komandas darbs un laiks. Tika ieguldīti arī finansiālie līdzekļi aptuveni 10 000 eiro apmērā, taču tie nav bijuši noteicošie projekta attīstībā, norādīja Burņins.

"Ar projektu attīstību un ģeogrāfijas paplašināšanu tie salīdzinoši nelielie naudas līdzekļi, ko ieguldījām, tiks atgūti īsā laika posmā," norādīja "Qfer" pārstāvis. Nākamgad uzņēmums plāno vairākus būtiskus uzlabojumus aplikācijā un koncepcijā kā tādā, kā arī gatavo "Qfer" vairākiem Eiropas tirgiem.

"Mēs arī turpinām ieguldīt attīstībā un saņemtos ienākumus reinvestējam atpakaļ pilnā apjomā. Atgūt līdzekļus nav primārais uzdevums, jo nauda nav liela. Uzdevums ir veidot servisu/platformu, kuru izmantos vairākās valstīs un kurš būs spējīgs nest lielākus ieņēmumus," "Qfer" stratēģiju skaidro Burņins.

Ideja par jaunu produktu četriem lietotnes radītājiem radusies, vēl studējot universitātē, kad pēdējā kursā viņi sākuši domāt šajā virzienā. Sākotnējā ideja gan atšķīrās no šī brīža risinājuma. Līdz ar jaunas informācijas ievākšanu, pārrunām ar potenciāliem lietotājiem un sekojot kopējām pasaules tendencēm, "Qfer" veidotāji nonāca pie tādas koncepcijas, kāda tā ir projektam pašlaik.

"To gan īsti nevarētu saukt par mērķtiecīgu plānu, bet par dabisku un pakāpenisku attīstību. Ceļš no pirmās idejas līdz gala produktam mums aizņēma diezgan lielu daļu no visa šobrīd ieguldītā darba," pieredzē dalās viens no lietotnes autoriem.

Līdz šim ārējo tirgu apguvei "Qfer" meklējuši gan stratēģiskus partnerus, gan vietējos uzņēmējus, kuri spēj kopā ar mūsu palīdzību veidot un attīstīt biznesu lokālajā tirgū. Pagaidām meklējumi nav vainagojušies ar sekmēm, jo uzņēmumam nav izdevies atrast investoru ar nepieciešamiem kontaktiem, pieredzi radniecīgā nozarē un iespēju nodrošināt mediju atbalstu.

"Investors noteikti varētu paātrināt visu procesu, un ar lielākiem finansiāliem resursiem sasniegt vēlamo būtu daudz vieglāk. Bijām vairākos "start-up" pasākumos, bet pēc manas pieredzes, tur neviens neinvestē," sacīja Bruņins. Kopš tikšanās ar vairākiem fondiem pagājušajā vasarā lietotnes izstrādātāji ir veikuši vairākus uzlabojumus un plāno 2015.gadā nopietnāk pievērsties investīciju meklējumiem.

"Qfer" ieteikums jaunajiem iesācējuzņēmumiem ir tikai viens - "mēģiniet, bet jārēķinās ar to, ka tas ceļš nav īss un jābūt gatavam strādāt vairāk nekā iepriekš. Un ar laiku tavs "start-up" prasīs tikai vairāk un vairāk laika, jo katra stunda, ko tu nevelti uzņēmumam, nozīmē, ka attīstība uz laiku tiek apstādināta.

Kā ziņots, mobilā lietotne "Qfer", ar kuras palīdzību var operatīvi atrast izdevīgākos speciālos piedāvājumus savā tuvumā, jau šogad sāks darboties arī Kiprā, tādējādi aizsākot iziešanu starptautiskajā tirgū.

"Qfer" ir iesācējuzņēmums, kuru izveidojuši lietotnes autori - četri Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) studenti.

Kipra būs pirmā ārvalsts, kurā darbosies "Qfer", jo sarunas ar partneriem šajā valstī noslēdzās visātrāk. 2015.gadā "Qfer" cer sākt darbību arī citās Eiropas valstīs. Šobrīd notiek pārrunas par partneru piesaistīšanu Polijā un Vācijā. Uzņēmuma mērķis ir nodrošināt lietotnes darbību visās lielākajās Eiropas pilsētās.

"Mēs esam patiesi gandarīti par to, ka mums izdevās tik ātrā laikā notestēt mobilās aplikācijas ideju vietējā tirgū un jau pēc pieciem mēnešiem rast iespēju pārbaudīt spēku citās valstīs," norādīja viens no četriem lietotnes autoriem Jevgēnijs Novickis.

Mobilās lietotnes "Qfer" ideoloģija ir palīdzēt jauniem un aktīviem cilvēkiem ērti un ātri vienkopus saņemt informāciju par īpašajiem piedāvājumiem no populārākajām un interesantākajām pilsētas vietām.

Burņins, kurš arī ir viens no "Qfer" radītāju četrotnes, projekta būtību akcentē vārdu salikumā "quick" un "offer". Aplikācijas lietošana ir ļoti vienkārša. Vispirms no ērti pārskatāmās izvēlnes ir jāatrod sev tīkamais piedāvājums, uzreiz pēc tam ir iespēja to rezervēt, vai arī jāatnāk uz pakalpojuma sniedzēja vietu un jānospiež poga "izmantot".

Piedāvājumi, kas iekļauti "Qfer", ir radīti speciāli šīs mobilās aplikācijas lietotājiem, un tie atšķiras no citiem īpašajiem piedāvājumiem, piemēram, tiem, kurus var iegādāties kolektīvās iepirkšanās vai atlaižu portālos internetā.

"Mazajam un vidējam biznesam "Qfer" ir ļoti piemērots mobilā mārketinga instruments. Katrs ieinteresētais uzņēmums var vienkāršā veidā izveidot savu uzņēmuma profilu un ērti to pārvaldīt no interneta mājaslapas," skaidro Burņins.

"Qfer" var lejuplādēt bez maksas. Sākotnēji tika radīta iOS lietotne, bet kopš 2014.gada vasaras beigām pieejama arī "Android" aplikācija. Kopš "Qfer" darbības sākšanas 2014.gada jūlijā to ir lejuplādējuši vairāk nekā 5000 Rīgas iedzīvotāju.

"Qfer" sadarbības partneru lokā šobrīd ir "Multikino", "Sportima", "Yakuzza", "Kasha Gourmet", "Unimarine Spa", "Kilimanjaro", Ķīpsalas peldbaseins, restorāns "Boulevard 33", "Citywoks" un citi.

"Qfer" izstrādātāji ir četri RTU studenti: Novickis un Burņins no RTU Inženierekonomikas un vadības fakultātes, kā arī Dmitrijs Angelovskis un Arturs Niķiforovs no RTU Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātes.

LETA

Tēmas