Kā strādā mārketings tagad?
Mārketings mainās un visi industrijā esošie cilvēki to apzinās. Kā labāk uzrunāt mērķauditoriju un kādus mārketinga instrumentus izmantot, nepārtraukti ir galvenais jautājums jebkurā komandā, kuras nosaukums saistīts ar mārketingu - vai tā būtu mārketinga aģentūra vai uzņēmuma mārketinga nodaļa.
Tagad ir populāri vairāk orientēties uz “jaunajiem” mārketinga kanāliem - sociāliem tīkliem, meklētāju mārketingu, dažādiem CPA risinājumiem, e-pasta mārketingu, kas pati par sevi ir ļoti apsveicama tendence, bet te ir viena problēma. Mēs par maz runājam, kā šos visus kanālus apvienot.
Ir labi, ja uzņēmums attīsta arvien jaunus mārketinga kanālus, ar kuriem uzrunāt savu potenciālo klientu, bet ir slikti, ka tas notiek atrauti no kopējās mārketinga stratēģijas un tieši tā pārsvarā notiek Latvijas uzņēmumos.
* uzņēmuma mārketinga speciālists pats veido Google reklāmas kampaņas
kāda aģentūra nodrošina komunikāciju sociālos tīklos
* otra aģentūra nodrošina mediju plānošanu
trešā - sabiedriskās attiecības
* ceturtā - SEO pakalpojumus
piektā - e-pasta mārketingu
* sestā - partnerprogrammu
septītā - uztur kārtību mājas lapā
* astotā - veido mājas lapas saturu.
Katrs dara savu darbu no A līdz Z, it kā dara ar tīru sirdsapziņu un kvalitatīvi, bet uzņēmums īsto rezultātu nesagaida. Kāpēc? Jo visiem iesaistītiem nav vienota pamata, sauciet kā gribat - stratēģijas, plāna, koncepta. Nav arī kopējās datu analīzes, uz ko balstīt ne tikai sākotnējās darbības, bet arī koriģēt nākamās.
Pakalpojumu savstarpējā saistība
Vēl lielāka problēma ir tad, ja viena iesaistītā puse izdara ko tādu, kas traucē vai liek šķēršļus citai iesaistītai pusei. Tas notiek, piemēram, šādos gadījumos:
* mājas lapas izstrādāts, veicot kārtējās izmaiņas, nodara kaitējumu mājas lapai, kas traucē SEO aģentūrai sasniegt plānoto mērķi
* sociālo tīklu komunikācijā netiek izmantots viss potenciāls, kas ļauj uzlabot mājas lapas pozīcijas meklētājā
* sabiedrisko attiecību aģentūra neizdara savu darbu tā, lai tas sniegtu pievienoto vērtību no SEO viedokļa
* AdWords reklāmas kampaņu menedžeris nesadarbojas ar SEO aģentūru, tādējādi netiek sasniegts maksimālais rezultāts no meklētājiem
Tā var turpināt vēl ilgi, galvenā doma - katrs iesaistīts ar savu darbu var ietekmēt cita iesaistītā darbu, tāpēc tam jānotiek kontrolēti un saskaņoti.
Kā jau jebkura nozare, arī mārketings piedzīvo evolūciju, attīstās un nu ir pienācis īstais laiks, lai jebkuras kompānijas mārketingā tiktu ieviests tā saucamais “mārketinga centrs”.
Kas ir “mārketinga centrs”?
Vislabākais mārketinga centrs ir kompānijas mārketinga nodaļa, mārketinga speciālists vai arī kompānijai pietuvināta mārketinga aģentūra, kas spēj redzēt kopējo bildi, kas spēj analizēt datus un attiecīgi rīkoties - īstā laikā “ieslēgt” un “izslēgt” kādu kanālu, koriģēt viena vai otra sadarbības partnera darbības tā, lai tiek pildīti lielie mērķi.
Kā atzīst Infinitum 8 mārketinga speciālists un digitālā mārketinga konferences iLive2014 organizators, Aigars Armanovs:” Mārketinga centrs ir tāds kā Universālais kareivis, Supermens, kas saprot gan datus, spēj tos analizēt dažādos šķērsgriezumos, zina sava uzņēmuma makro un mikromērķus. Pie tam ir radošs, motivēts, spēj pieņemt lēmumus, kas balstīti uz analīzi, spēj motivēt, argumentēt, saliedēt. Tas analizē datus, un no kopējā mārketinga budžeta spaiņa salej katrā pakalpojumu krūzītē pēc nopelniem un vajadzībām.
Kāds teiks, bet tā jau notiek! Jā, līdz šim tā ir noticis, kad uzņēmums ir pārsvarā orientējies uz tradicionālā mārketinga kanāliem (izejošais mārketings, outbound marketing). Taču līdz ar aktīvāku ienākošā mārketinga (inbound marketing) ienākšanu uzņēmuma ikdienā, ir šis haoss, ko redzu savā ikdienā. Liela daļa uzņēmumu neveic datu analīzi pat par tām mārketinga aktivitātēm, kas ir viegli izmērāmas, t.i. jebkura aktivitāte tiešsaistē. Tas ir pirmais solis ar ko ir katram jāsāk.”
Uzkarsē savu mārketingu?
Š.g. 23. oktobrī Sapņu Fabrikā notiks starptautiska digitālā mārketinga konference iLive2014,kurā piedalīsies pasaulē atzīti un pieredzes bagāti digitālā mārketinga eksperti: Dela Quist - pasaulē lielākās e-pasta mārketinga aģentūras dibinātājs un vadītājs, Michael B. Sandager - mobilo reklāmu eksperts, AdQouta vadītājs, Bartz Schutz - biznesa psiholoģijas guru, Wheel of Persuasion izveidotājs, Casper Blicher Olsen - IIH Nordic datu analītiķis un vizuālists, Jullian Stubbs - A klases Zīmolvedības stratēģists, Nobela Miera prēmijas koncerta tēla veidotājs un vēl daudzi citi.
Paralēli lektoru prezentācijām, iLive2014 sniedz vēl līdz šim nebijušu iespēju - katram konferences apmeklētājam saņemt sava biznesa analīzi, ierosinājumus Expert Hub jeb AdWords, SEO, Sociālo mediju, Google Analytics un citu speciālistu stendos bez maksas.
Vairāk informācijas http://www.iliveconference.com/