
Noskaidrots, cik daudz pircēju Latvijā pārtrauc darījumu, ja maksājumu process nav pietiekami ērts

Latvijā gandrīz katrs trešais pircējs pārtrauc darījumu, ja maksājumu process nav pietiekami ērts vai lietotājam draudzīgs, aģentūru LETA informēja finanšu tehnoloģiju platformas "Adyen" pārstāvji, atsaucoties uz veikto aptauju.
Aptaujā secināts, ka ērtībai ir būtiska ietekme uz pircēju lēmumiem gan fiziskajos veikalos, gan tiešsaistē. Visjutīgākā grupa pret sarežģītu un lēnu maksājumu procesu Latvijā ir cilvēki vecumā no 70 gadiem, no kuriem vairāk nekā 40% pārtrauc pirkumu, ja norēķins nav vienkāršs. Līdzīga tendence vērojama arī pircēju vidū, kuri ir jaunāki par 20 gadiem.
Pēc aptaujas datiem, līdzīgas tendences ir arī pārējās Baltijas valstīs. Visizteiktākā šī problēma ir Igaunijā, kur gandrīz katrs otrais patērētājs pārtrauc pirkumu sarežģītu norēķinu dēļ, turklāt visjutīgākie ir jaunieši vecumā no 16 līdz 19 gadiem. Lietuvā šis rādītājs sasniedz 42%, un visizteiktāk šī tendence vērojama strap iedzīvotājiem, kuri ir vecāki par 60 gadiem.
Taujāti, kuri ir izšķirošie faktori pirkuma procesā, patērētāji kā galvenos minējuši elastību un ērtumu. Piemēram, gandrīz puse Latvijas patērētāju atzinuši, ka viņi ir lojālāki tiem tirgotājiem, kuri ļauj iegādāties preces tiešsaistē un atgriezt tās veikalā. Šī priekšrocība ir īpaši svarīga cilvēkiem vecumā no 20 gadiem, taču tā ir izplatīta arī pircējiem virs 60 gadu vecuma. Ne mazāk nozīmīga ir iespēja norēķināties ar sev vēlamo maksājuma veidu - gandrīz divas ceturtdaļas patērētāju pārtrauc pirkumu internetā, ja nevar norēķināties ar izvēlēto maksājuma metodi, piemēram, bankas saiti, kredītkarti vai digitālo maku.
"Adyen" organizēto pētījumu veica "Censuswide", aptaujājot vairāk nekā 41 000 patērētāju no 26 valstīm, tostarp Latvijā.