"Gāzēja, gāzēja...Tad bija sprādziens, melni dūmi!" Skaidrīte uzskata, ka CSDD darbinieks apskates laikā saplēsis viņas mašīnu

Marianna Ozola

Jauns.lv

Skaidrītei no Rankas pagasta, kura pirms nepilna gada iegādājās lietotu “Volkswagen Golf”, tehniskās apskates diena izvērtās par īstu murgu. Lai pārliecinātos, ka automašīna ir kārtībā un izies tehnisko apskati, seniore vispirms apmeklēja autoservisu, bet pēc tam ar mierīgu prātu devās uz Gulbenes tehniskās apskates staciju. Taču tur pārbaudes laikā automašīna saplīsa.

Kā TV3 raidījumam "Bez tabu" stāsta sieviete, viņasprāt, mašīnu saplēsis CSDD darbinieks. 

“Iesēdās instruktors, gāzēja, gāzēja vairākas reizes. Aparātā parādījās motora apgriezieni, viss tā kā bija normāli, bet pēc tam vairs nevarēja ar atslēgu motoru izslēgt,” atceras Skaidrīte. “Tad pēkšņi bija sprādziens, melni dūmi. Un motors apklusa...Viņš teica, ka nav vainīgs. Bet es jau malā stāvēju, es jau galīgi neesmu vainīga... Kādēļ viņš tik stipri gāzēja, to es nezinu. Apakšā vēl kaut kādu trubu nosita ar to sprādzienu nost.”

Tomēr auto eksperts Uģis Vītols uz notikušo raugās kritiski. Viņš uzskata, ka, ja mašīna nav spējusi izturēt apgriezienu pārbaudi, tad vaina jāmeklē iepriekšējos defektos: “Mašīnai ir jāiztur apgriezienu pārbaude! Ja šī mašīna to neizturēja, tad ir bijis jau kaut kāds defekts. Vai mums tas patīk, vai nepatīk... Tātad tur ir bijis kaut kas tāds, ko serviss iepriekš nav konstatējis. Es apmēram iedomājos, ka tur varbūt bija nenomainīta zobsiksna, varbūt kāds motora defekts. Katrā ziņā – nedrīkst tā būt, ka, gāzējot apskates laikā, kaut kas sabrūk!” Eksperts piebilst: “Es būšu skarbs – šoreiz tā ir tāda tukša plāpāšana.”

Arī Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) situāciju izskaidro lakoniski. Pārstāvis Mārtiņš Mālmeisters norāda: “Ja būtu secināts, ka tehniskās problēmas radītas inspektora vainas dēļ, tad pienāktos kompensācija. Šajā gadījumā tādu secinājumu nav.”

Remontdarbu izmaksas nāksies segt pašai automašīnas īpašniecei.