
Lai brauktu ar “Bolt Drive”, jāmaksā 100 eiro. Kas par to jāzina?

Vairāki lietotāji, kuri pēdējās dienās mēģinājuši izmantot “Bolt Drive” automašīnas nomas pakalpojumu, saskārušies ar jaunu prasību – lai atbloķētu automašīnu, lietotnē tiek paziņots par nepieciešamību iemaksāt 100 eiro depozītu. Portāls Jauns.lv sazinājās ar “Bolt Drive” vadītāju Latvijā Edvīnu Kažoku, lai noskaidrotu, kāpēc šāda prasība ieviesta un vai tā turpmāk skars visus.
“Bolt Drive galvenā prioritāte ir nodrošināt gan lietotāju, gan sabiedrības drošību, vienlaikus uzlabojot mobilitāti pilsētās. Tādēļ, lai uzlabotu satiksmes drošību un mazinātu iespējamos negadījumu riskus, esam ieviesuši 100 eiro depozītu atsevišķām lietotāju grupām,” norāda Kažoks.
Viņš akcentē, ka depozīts netiek piemērots pilnīgi visiem klientiem, un tā piemērošana ir atkarīga no vairākiem faktoriem, tostarp lietotāja vecuma, kā arī dienas un laika, kad tiek uzsākta auto noma.
“Šobrīd depozīts tiek ieturēts mazāk nekā 5 % lietotāju un tikai tiem braucieniem, kas tiek uzsākti nedēļas nogalēs vakara stundās, sākot no plkst. 22.00,” skaidro Kažoks.
“Bolt” pārstāvis norāda, ka, analizējot datus un ņemot vērā pieredzi, uzņēmums ir identificējis konkrētus apstākļus, kas palielina negadījumu iespējamību. Tāpēc noteikts papildu drošības mehānisms jeb depozīts, kas darbojas kā preventīvs solis, lai veicinātu atbildīgu braukšanu un nepieciešamības gadījumā segtu dažādas neparedzētas izmaksas. Tās var būt, piemēram, sodi vai automašīnas bojājumi, kas radušies brauciena laikā.
Edvīns Kažoks skaidro, ka atbloķējot “Bolt Drive” automašīnu, konkrētām lietotāju grupām konkrētos laika posmos no lietotnē norādītā konta tiks ieturēts 100 eiro depozīts. "Ja brauciens tiks pabeigts, neradot neparedzētus izdevumus, depozīts pilnā apmērā tiks atgriezts trīs dienas pēc nomas beigām.”
Uzņēmums norāda, ka šis nav unikāls vai Latvijai specifisks mehānisms. “Jāpiebilst, ka Rietumeiropā un tradicionālajos auto nomas uzņēmumos drošības depozīts ir ierasta prakse. Šobrīd mēs šo funkciju testējam tikai dažās valstīs, un dati rādīs, vai tai ir pozitīva ietekme uz lietotāju uzvedību,” rezumē Kažoks.