SEB banka slēdz filiāles desmit Latvijas pilsētās
Nākamgad viena no Latvijas lielākajām bankām – SEB banka slēgs savas filiāles vairākās Latvijas pilsētās – Limbažos, Gulbene, Tukumā, Krāslavā un citās. Bankas pārstāvji skaidro, ka filiāļu darbība vairs nav ekonomiska – pērn klientu skaits, kuri apkalpoti filiālēs, sarucis pat par aptuveni 40 procentiem.
Tāpat filiālēs uz vietas tiek slēgti tikai viens procents no visiem bankas darījumiem. Pārējie darījumi tiek kārtoti internetbankā vai bankomātos. Klientu skaitu sarukums bankas filiālēs būtu vēl ievērojamāks, ja šogad nebūtu notikusi pāreja no latiem uz eiro. Līdz ar to filiāļu uzturēšana vairs neatmaksājas.
Līdz ar to vairākās pilsētās pašā centrā tukšas paliks vairākas biroju ēkas, kurās darbojās SEB bankas nodaļas. Internetā tiek tirgotas desmit biroju ēkas, kurās pašlaik vēl atrodas SEB filiāles – Aizkrauklē, Valkā, Gulbenē, Krāslavā, Liepājā, Limbažos, Preiļos, Saldū un Kandavā. Lētākā no tām par 30 629 eiro nopērkama Valkā, Rīgas ielā, bet dārgākā – par 1 075 220 eiro Liepājā, Baznīcas ielā. Tiesa gan, kā uzsver SEB bankas pārstāvji, šis ēkas nav pašas bankas īpašumā. Savukārt Saldū un Liepājā SEB banka no lielākām ēkām pārceļas uz mazākām, tas ir - maina adresi.
Līdz ar filiāļu slēgšanu darbu zaudēs arī vairāki bankas darbinieki. Piemēram, Aizkraukles filiālē strādā astoņi darbinieki un tikai trim no tiem piedāvāts darbs citā SEB struktūrā, raksta Aizkraukles laikraksts „Staburags”.
Tikmēr banka mierina savus klientus, sakot, ka visās pilsētās, kur slēgs bankas nodaļas, paliks SB bankomāti un būs internetbankas pieejas punkti, kuros varēs veikt darījumus, naudas pārskaitīšanu un izņemšanu. SEB bankas Korporatīvās komunikācijas vadītājs Mārtiņš Panke Kasjauns.lv skaidro:
„SEB banka seko līdzi filiāļu tīklu atbilstībai esošajām biznesa aktivitātēm un izmaiņām klientu paradumos. Šo faktoru rezultātā pieņemts lēmums samazināt filiāļu skaitu, atsevišķās pilsētās mainot bankas klientu apkalpošanas koncepciju. Limbažos, Valkā, Gulbenē, Aizkrauklē, Krāslavā, Preiļos, Tukumā, Salaspilī un atsevišķās citās vietās turpmāk liksim uzsvaru uz klientu apkalpošanu elektroniskajos kanālos (internetbanka, bankomāti) un, izmantojot attālinātās apkalpošanas kanālus (Telebanka, Klientu centrs). Visās šajās pilsētās klientiem arī turpmāk būs pieejami SEB bankas bankomāti un internetbankas termināļi. Sagaidāms, ka bankas pakalpojumu pieejamība klientiem saglabāsies nemainīgi augsta, jo SEB banka turpina ieguldīt citu kanālu attīstībā (internetbanka, Klientu centrs), kuros klientu aktivitāte turpina pieaugt.
Galvenais apsvērums izmaiņām filiāļu tīklā ir izmaiņas klientu paradumos. Šobrīd 99% norēķinu notiek internetbankā un citos elektroniskajos kanālos, un tikai 1% norēķinu tiek veikti filiālēs. Cilvēku skaits, kas šogad ir devušies uz SEB bankas filiālēm, salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir samazinājies par 25%. Savukārt pilsētās, kur mainīsies klientu apkalpošanas koncepcija, šogad apkalpoto klientu skaits ir sarucis par vidēji 35 - 40%, turklāt, ja šis nebūtu bijis eiro ieviešanas gads, šis samazinājums būtu bijis vēl izteiktāks. Vienlaicīgi, par 27% pieaudzis Klientu centrā saņemto zvanu skaits un par 15% pieaudzis elektroniskajos kanālos saņemto e-pastu un jautājumu skaits. Mūsdienās klientiem svarīgāk ir ērti un ātri saņemt sev vajadzīgos pakalpojumus, un to visbiežāk katrs var izdarīt savās mājās vai darba vietā – bez nepieciešamības doties uz filiāli”.
Jāteic, ka līdzīga politika SEB banka piekopj arī kaimiņvalstīs. Gan Lietuvā, gan Igaunijā vairāku pilsētu centros tiek pārdotas biroju ēkas, kurās atrodas SEB filiāles.
Jāuzsver, ka banku filiāļu slēgšana Latvijā vairs nav nekas nav neparasts. Pērn un arī šogad vairākas savas filiāles slēdza arī „Norvik”, „Swedbank”, „Citadele” un DNB banka. Un to dara ne tikai privātbankas, bet arī valsts banka. Tā šomēnes slēgta Latvijas Bankas filiāle Daugavpilī un tagad valsts bankas nodaļas ir tikai Rīgā un Liepājā.