Uzņēmums “Maksātnespēja JBMNJ” ilgstoši maldinājis savus klientus
foto: unsplash.com
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piemērojis SIA “Maksātnespēja JBMNJ” sodu 14 173,84 eiro apmērā par negodīgas komercprakses īstenošanu un noteicis pienākumu nekavējoties pārtraukt maldinošās darbības.
Bizness un ekonomika

Uzņēmums “Maksātnespēja JBMNJ” ilgstoši maldinājis savus klientus

Marianna Ozola

Jauns.lv

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piemērojis SIA “Maksātnespēja JBMNJ” sodu 14 173,84 eiro apmērā par negodīgas komercprakses īstenošanu un noteicis pienākumu nekavējoties pārtraukt maldinošās darbības.

Uzņēmums, izmantojot sociālos medijus un plašsaziņas līdzekļus:

  • aicināja finansiālās grūtībās nonākušus patērētājus noslēgt juridisku pakalpojumu līgumu par fiziskas personas maksātnespējas procesa ierosināšanu;
  • reklāmās radīja maldīgu priekšstatu, ka, noslēdzot pakalpojuma līgumu, personai veiksmīgi tiks pasludināts maksātnespējas process, kaut faktiski tas netika nodrošināts.

Pēc līguma noslēgšanas uzņēmums mudināja klientus:

  • nesazināties ar kreditoriem un parādu ārpustiesas atgūšanas pakalpojumu sniedzējiem;
  • pārtraukt maksājumus par parādsaistībām pret kreditoriem un/vai parādu ārpustiesas pakalpojumu sniedzējiem;
  • veikt maksājumus uzņēmumam. 

SIA “Maksātnespēja JBMNJ” noklusēja par ierobežojumiem Maksātnespējas likumā un radīja nepatiesu priekšstatu par iespējām veiksmīgi pabeigt maksātnespējas procesu. Daļa līguma punktu bija neskaidri un/vai netaisnīgi, kā arī ierobežoja klientu tiesības, piemēram, noteica soda naudu par neslavas celšanu, kas uzskatāma par negodīgu komercpraksi.

Pēc izvērtēšanas PTAC:

  • piemēroja sodu 14 173,84 EUR apmērā;
  • pieprasīja nekavējoties izbeigt negodīgu komercpraksi un nepieļaut līdzīgus pārkāpumus nākotnē;
  • atzina par netaisnīgiem vairākus līguma noteikumus (tādējādi tie ir spēkā neesoši).

Cietušie patērētāji var izmantot PTAC lēmuma informāciju savu individuālo tiesību aizsardzībai. SIA “Maksātnespēja JBMNJ”  šādu praksi īstenoja kopš 2021. gada 2. jūnija, tostarp izmantojot citu uzņēmumu starpniecību. Sūdzības par līdzīgām darbībām PTAC turpina saņemt arī šobrīd. PTAC aicina patērētājus:

  • pārbaudīt informāciju par pakalpojuma sniedzēju un atsauksmes – pārliecinieties, ka viņi ir uzticami.
  • pārskatīt, vai mājaslapā ir visa nepieciešamā informācija – nosaukums, reģistrācijas numurs, adrese un kontakti.
  • rūpīgi un lēni izlasī līguma noteikumus pirms pieņemt lēmumu par līguma noslēgšanu.