Auto ziņas: pirmais izbrauciens ar izdevīgo un modernizēto Škoda Octavia
Škoda Octavia atjauninātā versija iekārtota tā, lai turētu līdzi pavisam jauniem modeļiem kā Kodiaq un Superb. Tāpat kā līdz šim, Octavia būs pieejama liftbeka un Combi versijās.
Octavia universālis atkarībā no komplektācijas ir aptuveni 1000 eiro dārgāks par liftbeku. Modernizācijas nestās izmaiņas abās virsbūvēs gan ir līdzīgas - LED gaismas, jauni bamperi un papildināts vadītāja asistentu klāsts. Precīzāks ceļazīmju nolasītājs, jauna avārijas bremzēšanas sistēma un paredzošs ātruma ierobežotājs ir tikai daži no braucēja uzraudzības jaunpienācējiem. Bet kas jauns zem Octavia motorpārsega?
Bāzes dzinējs ir 1,5 l TSI, arī kā vieglais hibrīds. Sākuma jauda ir 115 ZS. Interesanti, ka vieglā hibrīda sistēma pieejama tikai komplektā ar DSG pārnesumkārbu. Kā redzams, tās slēdzis joprojām atrodas vecajā vietā, nevis pa jaunajai modei uz stūres. Komplektācijas ir citādas nekā agrāk, un mūsu testa auto ir Octavia Selection, kas aizstāj uzrei divus iepriekšējos aprīkojuma līmeņus. Šādas Octavia bāzes cena ir 27 430 eiro. Labā ziņa - standartaprīkojuma saraksts četras reizes garāks par papildus ekstru listi. Par divzonu klimata iekārtu un dzesējamu bezvadu lādētāju Octavia vairs nav jāpiemaksā - tāpat kā par skārienjutīgu ekrānu. Pirmo reizi to var pasūtināt arī 13” izmērā, lai gan testa automašīnai ir standartav 10” ekrāns. Ekrāns, kā tautā saka, varētu būt arī “ātrāks”, taču izklājums ir tāds pats kā jaunākajos Škoda modeļos.
Octavia standarta dzinējiem, arī dīzeļiem, nav vairāk par 150 ZS. Izņēmums ir jaunā Octavia RS ar 265 ZS - par 37 000 eiro. Tomēr galvenās Škoda bestsellera priekšrocības - cenas un snieguma attiecība, kā arī līdzsvarotas gaitas īpašības saglabātas arī modernizētajā modelī.