Auto un tehnoloģijas
2024. gada 12. aprīlis, 09:42

Auto ziņas: kas ir divsajūgu pārnesumkārba un, kādas ir tās priekšrocības

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

Sadaļā TV Autoziņu meistara padoms šoreiz papētīsim tā saukto divsajūgu pārnesumkārbu. "Auto Bassadon" servisa tehniskais speciālists Edgars Lulle gan nez kāpēc atstiepis mums sajūgu.

Tas tāpēc, ka uz galda patiesībā ir divplūsmu pārnesumkārbas sajūga bloks ar diviem sajūga diskiem. "Hyundai" šādas pārnesumkārbas uzstāda gandrīz visiem modeļiem. Atšķirībā no "Volkswagen" grupas automašīnām, kur šāda tipa kārbu pazīstam ar nosaukumu DSG, "Hyundai" tā saucas DCT, saīsinājumā no dual clutch transmission,  tātad divu sajūgu transmisija. Tā ļauj vienlaikus ieslēgt vienu pārnesumu, turot gatavībā nākošo. Kad nepieciešams otrs pārnesums, ar minimāliem jaudas zudumiem var pārslēgties un turpināt braukšanu, neizjūtot pārslēgšanos.

foto: Ekrānuzņēmums
Svarīgākās DCT priekšrocības ir mazāki jaudas zudumi, mazāks degvielas patēriņš un lētāka apkope.



Svarīgākās DCT priekšrocības ir mazāki jaudas zudumi, mazāks degvielas patēriņš un lētāka apkope. Ja parastā "automāta" karterī iepildāmi 6 līdz 8 litri speciālas eļļas, divsajūgu kārbai nav nepieciešams vairāk par 2 - 2,5. Ja neskaita periodisku eļļas maiņu, cita apkope nav nepieciešama. DCT kārba kalpos ilgi un godīgi, ja pret to izturēsieties saudzīgi. Tā piemēram, nav ieteicams vienlaikus likt draivā un tūlīt pat strauji piedot gāzi. Tomēr lielizmēra SUV kā "Santa Fe" un pašuzlādes hibrīdiem "Hyundai" joprojām izmanto klasiskos "automātus".