Uz plāksnītes rakstīts: “Šā produkta apjoms samazinājies, bet faktiskā cena, ko iekasē piegādātājs, pieaugusi.”
Bizness un ekonomika
2023. gada 25. septembrī, 06:22
Pārtikas ražotājus pieķer slēptā cenu paaugstināšanā. Atsākusies šrinkflācija
Francijas lielveikalu tīkls “Carrefour” sācis izvietot brīdinājumus pircējiem par šrinkflāciju – slēptu cenu paaugstināšanu, samazinot produktu iepakojumu, proti, par to pašu naudu, piemēram, sviesta paciņā 200 gramu vietā ir 180 gramu.
“Carrefour” marķē, piemēram, “Lay’s” čipsus, “Lipton” ledus tēju, šokolādi “Lindt”, saldējumu “Viennetta”. Tirgotāji skaidro, ka šādi izdara spiedienu uz ražotājiem, lai tie samazina cenu, jo šrinkflācija ir viņu ideja.
“Carrefour” ir atradis 26 produktus, kuru svars kļuvis mazāks par to pašu cenu. To ražotāji ir lielie koncerni “Nestle”, “PepsiCo” un “Unilever”. “Nestle” bērnu piena maisījums “Guigoz” nokrities svarā no 900 uz 830 gramiem, “Lipton” ledus tēja ar persiku garšu no 1,5 uz 1,25 litriem, “Unilever” saldējums “Viennetta” no 350 uz 320 gramiem.
Līdzīgus trikus izmantoja arī Latvijas pārtikas ražotāji krīzes laikā 2008. gadā, kam sekoja valstisks lēmums likt norādīt produkta cenu par kilogramu vai litru.