Nosaukts īstais iemesls, kāpēc nedrīkst lietot telefonu lidmašīnā
foto: Pixabay.com/EduSantosDG
Auto un tehnoloģijas

Nosaukts īstais iemesls, kāpēc nedrīkst lietot telefonu lidmašīnā

Jauns.lv

Katrā reisā lidmašīnu pasažieriem atgādina, ka obligāti jāpārslēdz savi mobilie telefoni lidojuma režīmā. Telefoni izstaro radioviļņus, kas var traucēt normālu aviācijas iekārtu darbību.

Lai gan mobilie telefoni ir tālu ārpus sasniedzamības, kad tie atrodas lidojumā, tie turpina raidīt signālus, meklējot savienojumu. Pārslēgšanās uz lidojuma režīmu vienkārši nozīmē, ka visi mobilo sakaru signāli ir izslēgti.

Britu lidojumu drošības komitejas izpilddirektors Dadijs Vitingems iepriekš BBC pastāstīja, ka lidojuma režīms vēsturiski bijis svarīgs zināšanu trūkuma dēļ par to, kā mobilās ierīces ietekmē lidmašīnas.

"Bija bažas, ka tās varētu traucēt automātisko lidojuma vadības sistēmu darbību. Pieredze liecina, ka traucējumu risks ir ļoti mazs. Vienmēr ir ieteikts, lai lidojumā ierīces būtu lidojuma režīmā."

Par laimi, nav nekādu reālu briesmu, ja jūsu ierīce paliek ierastajā režīmā. Pēc "Wizz Air" komunikāciju daļas vadītājas Tamāras Valluā teiktā, ja visi lidojumā aizmirstu aktivizēt lidojuma režīmu, izceltos zināms traucējumu līmenis, taču lidmašīna noteikti neizietu no ierindas un nenokristu uz zemes.

Tikmēr 2022. gada decembrī tika ziņots, ka lidmašīnu pasažieri drīzumā varēs veikt zvanus un lietot internetu, lidojot kilometriem augstu virs zemes. No 2023. gada aviokompānijas, kas darbojas Eiropas Savienībā, saviem pasažieriem varēs sniegt 5G. Šis solis sekoja ES paziņojumam, ka aviokompānijas var izmantot īpašu tīkla iekārtu ar nosaukumu "Picocell", kas izmanto satelītus telefonu pieslēgšanai.

"5G sniegs inovatīvus pakalpojumus cilvēkiem un izaugsmes iespējas Eiropas kompānijām," sacīja ES iekšējā tirgus komisārs Tjerī Bretons. 5G frekvences lidojumā (5 GHz) atšķiras no lidmašīnas lidojumam nepieciešamajām frekvencēm (no 4,2 līdz 4,4 GHz), līdz ar to nekāds drošības risks nepastāv.