Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: Mazā lokomotīve. Kā brauc "Nissan Qashqai e-power"?

Jauns.lv

Mēģinājumi savienot elektromotoru un iekšdedzes dzinēju tā, lai otrais tikai ražotu elektronerģiju pirmajam, bet pats negrieztu auto riteņus, bijuši arī agrāk, - vai nu ne pārāk veiksmīgi vai ļoti īpatnējos automobiļos. "Nissan" mēģina atjaunot uzticību šai koncepcijai, uzstādot "e-power" sistēmu visiem labi pazīstamajā kompaktklases krosoverā "Qashqai".

1,5 litru benzīna dzinējs ar 156 ZS jaudu ražo elektrību 140 kW/190 ZS elektromotoram, kas griež priekšējos riteņus, turklāt visai ņipri - "Qashqai e-power" ir visu laiku ātrākais "Qashqai".

Par spīti palielinātam svaram (+200 kg) "e-power" paātrinās līdz 100 km/h mazāk kā 8 sekundēs. Degvielas patēriņš reālos apstākļos gan izrādās tuvāks 7, nevis 5 litriem uz 100 km, kamēr CO2 izmeši drīzāk līdzinās pašuzlādes hibrīdu attiecīgajiem rādījumiem.

foto: Ekrānuzņēmums
Par spīti palielinātam svaram (+200 kg) "e-power" paātrinās līdz 100 km/h mazāk kā 8 sekundēs.
Par spīti palielinātam svaram (+200 kg) "e-power" paātrinās līdz 100 km/h mazāk kā 8 sekundēs.

"Nissan" ideja, kas vispirms kārtīgi pārbaudīta Japānas tirgum paredzētos modeļos, ir piedāvāt vienkāršāku alternatīvu lādējamiem hibrīdiem, ko slavenā LEAF un jaunās "Ariya" autori uzskata par neperspektīviem.