Būvnieku kavēšanās dēļ apdraudēts Eiropas finansējums Salu tilta rekonstrukcijai
Lai gan darbi jāpabeidz ne vēlāk kā šā gada 30.novembrī, taču tieši nepietiekamo finansējumu varētu izmantot kā argumentu šī termiņa pagarināšanai.
Bizness un ekonomika

Būvnieku kavēšanās dēļ apdraudēts Eiropas finansējums Salu tilta rekonstrukcijai

Jauns.lv

Salu tilta rekonstrukcijas darbu veicēja – LNK Industries Group – iekavēto darbu dēļ apdraudēts Eiropas Savienības finansējums šī projekta realizēšanai. Būvnieki darbu kavēšanā vaino negaidīti atklātos bojājumus betona pārejas plāksnēs, taču faktiski šis arguments tiek izmantots, lai panāktu papildu finansējumu no darbu pasūtītājiem.

Lai gan Rīgas dome jau pērn piešķīra papildu 105 tūkstošus eiro bojāto plātņu nomaiņai, tomēr rekonstrukcijas darbi ir nopietni iekavējušies, kas varētu liegt realizēt Rīgas domes ieceri piesaistīt šiem darbiem Eiropas Savienības finansējumu.

Jau līdz pērnā gada nogalei bija paredzēts pilnībā izbūvēt vidējās divas joslas, taču atklāto bojājumu dēļ tas nav izdarīts vēl pat līdz šim brīdim, lai gan oficiāli tiek pausts, ka būvniecības darbi nav pārtraukti arī ziemā, kad nelabvēlīgu laika apstākļu dēļ varētu būt bijis nepieciešams tehnisks pārtraukums. Taču ikviens, kas ikdienā pārvietojas pa Salu tiltu, ir pārliecinājies, ka reāli lielāko ziemas daļu nekādi remonta darbi netika veikti, un tagad tiek mēģināts aizkavēšanos skaidrot ar neparedzētajiem bojājumiem, kā arī ierobežoto finansējumu.

Lai gan darbi jāpabeidz ne vēlāk kā šā gada 30.novembrī, taču tieši nepietiekamo finansējumu varētu izmantot kā argumentu šī termiņa pagarināšanai.

Salu tilta rekonstrukcijas darbu veikšanu konkursa kārtībā ieguva pilnsabiedrība LNK Industries, kuras sastāvā ietilpst trīs būvniecības un ražošanas uzņēmumi - Latvijas tilti, Enfort un TTS.

Salu tilta rekonstrukcijas projekta īstenošanai 2014.gadā nepieciešamais finansējums bija 4,4 miljoni eiro, savukārt projekta pabeigšanai 2015.un 2016.gadā kopējais nepieciešamais finansējuma apmērs ir attiecīgi 5,8 miljoni eiro un 1,1 miljons eiro, tostarp Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums līdz 85% no projekta attiecināmajām izmaksām.

Salu tilta rekonstrukcijas tehniskais projekts paredz brauktuves demontāžas darbus, jaunu dienesta ietvju izbūvi, deformācijas šuvju ierīkošanu, jaunas brauktuves hidroizolācijas un seguma izveidošanu, brauktuves sadalošā posma izbūvi, apakšējo gājēju ietvju remontēšanu, tilta apgaismojuma rekonstrukciju, tilta balstu remontu, laiduma konstrukciju betona virsmu remontu un laiduma konstrukcijas augšējās plātnes pastiprināšanu tilta galos, kā arī ekspluatācijas aprīkojuma rekonstrukciju.

Bīstamie remontdarbi uz Salu tilta

Bīstamie remontdarbi uz Salu tilta

Uz Salu tilta strādā vien 4 cilvēki

Uz Salu tilta strādā vien 4 cilvēki

Regīna Zommere/Foto: Mārtiņš Ziders