Ukrainas uzņēmējs: tīmekļa tirdzniecība Latvijā ir "ieņemšanas stadijā"
Tīmekļa tirdzniecības tirgus Latvijā, salīdzinot ar situāciju Ukrainā, atrodas "ieņemšanas stadijā", atzina Ukrainas uzņēmējs Serhijs Dorohovs, kurš pērn Latvijā izveidoja uzņēmumu "CoffeeCard" un kafijas studiju "Cascara".
"Tas, ko mēs [Ukrainā] darījām 2007.gadā, Latvijā sāka notikt tikai 2012.-2013.gadā," sacīja uzņēmējs, norādot, ka Latvija stipri atpaliek pat vienkāršāko interneta tehnoloģiju ziņā.
Dorohovs pauda pārliecību, ka mūsdienīgām vietnēm ir jāreaģē uz pircēju prioritātēm, un jelgavniekam, ierakstot tīmekļa meklētājā "Google", "kupitj kofe" vai "pirkt kafiju", pirmkārt, būtu jāparādās Jelgavas tirgotāja telefonam, bet daugavpilietim - Daugavpils.
Ja cilvēks dod priekšroku latviešu valodai, viņam būtu jāredz latviešu interfeiss, bet cilvēkam, kas lieto kirilicu, krievu interfeiss, skaidroja Dorohovs.
Latvijā šādas tehnoloģijas ir pieejamas tikai ļoti lieliem uzņēmumiem. Savukārt mazie uzņēmumi, kas taupa pat uz vietnes izveidošanu divās valodās, par neko tādu sapņot nevar, norādīja uzņēmējs.
"Mēs daudz redzam vietnes tikai ar latviešu interfeisu, viņi zaudē 40% klientu. Mūsdienīgas vietnes ar lietotājam draudzīgu interfeisu un labu servisu ir pieprasītas, bet to nav," sūrojās Dorohovs.
"Samākslots dizains un slikts serviss ar piegādi Rīgā piecu dienu laikā. Mēs Kijevā piegādājam preci divu, trīs stundu laikā. Kā lai to maigāk pasaka? Daudzām latviešu vietnēm ir jāmainās vai jāmirst," viņš brīdināja.
"Daudzi grib taisīt biznesu, mēģina kaut ko pārdot, bet viņu centieni beidzas ar to, ka viņi publicē sludinājumu vietnē "ss.lv". Ar gramatikas kļūdām, bez fotogrāfijām! Skatoties uz visu šo jūsu šaušalīgo internetu, es saprotu - lauks nav uzarts, bet cilvēkiem ir nauda," uzsvēra uzņēmējs.
LETA / Foto: Ieva Lūka/LETA