"Bolt" elektriskajiem skrejriteņiem ieviesta braucēju skaita ierobežošanas sistēma
Koplietošanas platformas "Bolt" elektriskajiem skrejriteņiem ieviesta braucēju skaita ierobežošanas sistēma, lai novērstu braucienus divatā, portālam Jauns.lv pastāstīja uzņēmuma pārstāvji.
Uzņēmums ir izstrādājis un ieviesis braucēju skaita sensorus “Bolt 4” skrejriteņiem.
"Braukšana ar elektrisko skrejriteni, kad uz tā atrodas vairāk nekā viens cilvēks, ir ārkārtīgi bīstama, un tas ir pret skrejriteņu nomas lietošanas noteikumiem," stāsta “Bolt” elektrisko skrejriteņu nomas vadītājs Latvijā Fēlikss Igaunis. "Pagājušajā gadā tas bija biežs negadījumu cēlonis lietotājiem visā pasaulē, izraisot aptuveni 5 % no visiem “Bolt” reģistrētajiem negadījumiem."
"Šobrīd strādājam pie tādiem projektiem kā braucēju skaita ierobežošana, pretslīdēšanas – bremzēšanas sistēmas uzlabošana un reakcijas testa izveide, lai novērstu braukšanu reibumā."
No šodienas "Bolt" skrejriteņi būs pieejami braucieniem Rīgā un Liepājā, bet Daugavpilī, Ventspilī, Ogrē, Jūrmalā, Valmierā, Rēzeknē un Jelgavā – šīs nedēļas laikā.
“Bolt” aicina būt atbildīgiem un iepazīties ar lietotnē pieejamo drošas braukšanas ceļvedi.
Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis atgādina, ka Ceļu satiksmes noteikumi un drošības prasības paredz to, ka uz elektroskrejriteņa nedrīkst atrasties vairāk par vienu personu.
“Valsts policija aicina ikvienu satiksmes dalībnieku pirms elektroskrejriteņa izmantošanas rūpīgi izvērtēt visus drošības apstākļus, lai brauciens nebeigtos ar negaidītām situācijām vai traumām," teic Jančevskis.
“Bolt” ir pirmais mobilitātes platformas operators, kas ir izveidojis tehnoloģiju, kura ar sensoru palīdzību nosaka braucēju skaitu uz skrejriteņa. “Braucēju skaita noteikšanas sistēmas patenta izskatīšana ir skaidra zīme, ka esam uz pareizā ceļa," papildina Igaunis.
Jau pagājušajā gadā “Bolt” un apdrošināšanas un atbalsta risinājumu uzņēmums "Allianz Partners" 26 Eiropas valstīs izveidoja apdrošināšanas programmu. Apdrošināšana ir iekļauta skrejriteņu nomas maksā un līdz ar to automātiski pieejama visiem “Bolt” skrejriteņu lietotājiem Latvijā. "Bolt" elektrisko skrejriteņu vadītāji ir apdrošināti pret smagām traumām, ja tās viņi gūst, braucot ar "Bolt" skrejriteņiem (nelaimes gadījumu apdrošināšana), kā arī pret zaudējumiem, ko vadītāji, braucot ar "Bolt" skrejriteņiem, nodara trešajām pusēm (braucēja civiltiesiskā atbildība).
Latvijas pilsētās kopumā ir pieejami simtiem elektrisko skrejriteņu dažādu modeļu kombinācijās. Pagājušajā vasarā iedzīvotāji tika iepazīstināti ar skrejriteņu modeli, kas ir aprīkots ar jaunākās paaudzes tehnoloģijām – “Bolt 4”. Ar to pakāpeniski tiek aizstāti vecākie skrejriteņu modeļi. Pēc pasūtījuma radītie modeļi “Bolt 3” un “Bolt 4” ir veidoti no materiāla, kas ir pilnībā pārstrādājams, un jau šobrīd “Bolt” skrejriteņu braucieni ir oglekļa emisiju neitrāli. Šo abu modeļu funkcionalitāte un dizains ir izstrādāts “Bolt” uzņēmuma ietvaros.
Ar vienu akumulatora uzlādi skrejritenis var nobraukt vairāk nekā 40 km, un tā maksimālais ātrums ir 25 km/h, taču lietotnē ieviests arī drošības jeb iesācēju režīms, ļaujot lietotājiem ierobežot brauciena maksimālo ātrumu līdz 15 km/h. Tāpat ātruma ierobežojumi ieviesti pie lielākās daļas skolu un bērnudārzu visā Latvijā, kā arī parkos un skvēros.
Ar drošas braukšanas ceļvedi lietotājiem ir iespēja iepazīties “Bolt” lietotnē, pārslēdzoties uz skrejriteņu režīmu un ekrāna apakšējā labajā pusē izvēloties vairoga ikonu. Ceļvedī ietilpst informācija ar drošības padomiem, “iesācēja režīms”, kā arī informācija par vietējiem noteikumiem, kas saistīti ar mikromobilitāti pilsētā.
2018. gadā “Bolt” kļuva par pirmo transporta platformu, kur vienā lietotnē apvienoti skrejriteņu un kopbraukšanas pakalpojumi. Pagājušās sezonas laikā “Bolt” un Norvēģijas Transporta ekonomikas institūta veiktajā mobilitātes programmas pētījumā tika noskaidrots, ka saņemot pamudinājumu aplikācijā, līdz pat 60 % lietotāju īsāku braucienu veikšanai izvēlējās skrejriteņus, nevis braucienu ar automašīnu, ja skrejritenis atradās 300 metru attālumā vai tuvāk. Mobilitātes paraduma maiņa tika novērota arī ilgtermiņā. Saskaņā ar “Bolt” datiem elektriskā skrejriteņa CO2 emisijas ir vidēji trīs reizes mazākas nekā automašīnas CO2 emisijas.