Atverot iepakojumu, no produkta vien paliekas... Nepatīkama iepirkšanās "Rimi"
„No paredzētajiem 240 gr pupiņu mani svari rādīja nieka 80 gramus! Pārējais bija šķidrums. Interesanti, cik šādi šmaucoties, ražotājs ietaupa?” retoriski vaicā vīlies pircējs.
Bizness un ekonomika

Atverot iepakojumu, no produkta vien paliekas... Nepatīkama iepirkšanās "Rimi"

Jauns.lv

Nepatīkamu pārsteigumu, gatavojot vakariņas, piedzīvojis rīdzinieks Juris. Viņš vēlējies pagatavot pupiņu zupu, taču, atverot “Rimi” veikalā iegādāto “Rimi” zīmola sviesta pupiņu bundžu, vīrietis sapratis, ka uz iepakojuma norādīto 240 gramu vietā ir vien ... 24 pupiņas.

„Mani svari rādīja nieka 80 gramus!”

„Te tev nu bija pupiņu zupa! Gribēju vakarā ko garšīgu pagatavot, bet...” sarūgtināts ir Juris. Vīrs apgalvo, ka, pērkot bundžu, nav nojautis, ka tā varētu būt gaužām nepilnīga un kopā ar visiem produktiem neesot ievērojis arī to, ka tā ir daudz vieglāka nekā parasti. Reālā situācija atklājusies vien tad, kad ūdens jau vārījies un pupiņas bijis jāber iekšā: „No pupiņām nebija ne vēsts! Pareizāk sakot, pupiņas bundžā aizņēma tikai 2 cm un no paredzētajiem 240 gr pupiņu mani svari rādīja nieka 80 gramus! Pārējais bija šķidrums. Interesanti, cik šādi šmaucoties, ražotājs ietaupa?” retoriski vaicā Juris.

„Rimi” veiks pārbaudes

Gan „Rimi” kvalitātes prasības, gan arī Latvijas Republikas likumdošana nosaka, ka preces saturam ir jāatbilst tā marķējumam, un pircējiem, izvēloties savu kāroto preci, nemaz nebūtu jāšaubās par to. Lielveikalu tīkla „Rimi” sabiedrisko attiecību speciāliste Laura Podskočija portālam Kasjauns.lv skaidro, ka ar šādu gadījumu nācies sastapties pirmo reizi: „Tas mums pašiem ir kā liels pārsteigums. Šobrīd tiek veiktas produktu paraugu kvalitātes pārbaudes un konkrētās situācijas analīze, lai varētu saprast, kā tieši tas varēja notikt. Tāpat, esam sazinājušies arī ar ražotāju, no kura tiek gaidīts detalizēts paskaidrojums par produkta satura neatbilstību tā marķējumam.” Ja tomēr gadās līdzīga rakstura gadījumi, „Rimi” pārstāve aicina pircējus nekavējoties griezties veikalā ar konkrēto preci un čeku ( ja tāds ir saglabājies, bet tā nav obligāta prasība), lai būtu iespējams saņemt atpakaļ iztērēto naudas summu. „Jebkurā gadījumā, mēs atvainojamies pircējam par nepatīkamo situāciju,” izsakās veikala pārstāve.

Uzliekot bundžiņu uz svariem, skaidri redzams, ka iztrūkst divu trešdaļu no iepakojumā solītā satura.
Uzliekot bundžiņu uz svariem, skaidri redzams, ka iztrūkst divu trešdaļu no iepakojumā solītā satura.

PTAC izmeklēs konkrēto gadījumu

Šādas situācijas gan ir Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) kompetencē, tāpēc vērsāmies iestādē, lai noskaidrotu, cik biežas ir šādas sūdzības un kā rīkoties patērētājam, lai atgūtu savu naudu. „Patērētāju tiesību aizsardzības centrs veic preču svara un mēra uzraudzību.  Ja ir konstatēts šāds gadījums, tad varētu rasties aizdomas, ka šāda svara kļūda ir visā partijā. Par svara un mēra pareizību var pārliecināties arī pats komersants, cik zināms, uzņēmuma “Rimi” ietvaros ir struktūrvienība, kas šādas iekšējas kontroles var veikt. Ja ir pieejama visa partija, jāpārbauda no 10 - 30 vienībām, jo, visticamāk, tas ir brāķis automātiskajā ražošanas līnijā. Ja tiešām atklājas šāda kļūda, komersants šo preci var izņemt un atsaukt no patērētājiem,” skaidro PTAC komunikācijas daļas vadītāja Sanita Gertmane.  PTAC pārstāve piekodina, ka PTAC ņems vērā šo informāciju un uzraudzības nolūkos, iespējams, pievērsīs uzmanību konkrētajam gadījumam un partijai.

Gan „Rimi” kvalitātes prasības, gan arī Latvijas Republikas likumdošana nosaka, ka preces saturam ir jāatbilst tā marķējumam, un pircējiem, izvēloties savu kāroto preci, nemaz nebūtu jāšaubās par to.
Gan „Rimi” kvalitātes prasības, gan arī Latvijas Republikas likumdošana nosaka, ka preces saturam ir jāatbilst tā marķējumam, un pircējiem, izvēloties savu kāroto preci, nemaz nebūtu jāšaubās par to.

Kasjauns.lv/Foto: Facebook.com