Par 3500 eiro pārdod vecos tramvaju vagonus! Tos var nopirkt ikviens
Vismaz teorētiski jebkurš par nieka trīsarpustūkstoš eiro var tikt pie sava privātā tramvaja. Tomēr savulaik pa Rīgas ielām kursējošiem braucamrīkiem vairs neatļaus braukāt pa galvaspilsētu.
Bizness un ekonomika

Par 3500 eiro pārdod vecos tramvaju vagonus! Tos var nopirkt ikviens

Jauns.lv
0

Jebkuram interesentam par 3500 eiro tiek piedāvāts nopirkt 30 gadus vecu „Tatra” tramvaja vagonu, kurš nu izrādījies „Rīgas satiksmei” vairs nevajadzīgs. Tomēr Kasjauns.lv pārliecinājās, ka savu tramvaju pagaidām nevar nopirkt. Pārdevējs vēl nemaz nav tiesīgs tos pārdot.

Iespējams, ka nākamnedēļ ikviens maksātspējīgais varēs tikt pie sava personiskā tramvaja. Tomēr jārēķinās, ka viņš ar to pa galvaspilsētas sliedēm nevarēs braukāt šurpu turpu. Viņš braucamrīku varēs turēt savā pagalmā, nodot metāllūžņos vai pārvest uz kādu citu valsti, kur ir atbilstošs sliežu platums

Sludinājumu portālā ss.lv ievietots atkritumu apsaimniekošanas uzņēmuma „V service” sludinājums, kurā tiek piedāvāts nopirkt vismaz 30 gadus vecus 14 „Tatra T-3A” tramvaju vagonus, kuri savulaik ražoti bijušajā Čehoslovākijā. Pārdevējs par vienu vagonu prasa 3500 eiro. Sludinājumā uzsvērts, ka tramvaji izmantojami gan kā braucamrīki, gan nododami metāllūžņos.

Atkritumu apsaimniekošanas uzņēmums pārdod vecus tramvajus

Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmuma „Rīgas satiksme” pārstāvis Viktors Zaķis Kasjauns.lv apliecināja, ka sludinājumā tik tiešām tiek piedāvāts nopirkt nolietotos un „Rīgas satiksmei” nu vairs nevajadzīgos tramvaju vagonus. Tomēr juridiski šie tramvaji vēl ir „Rīgas satiksmes” īpašums un pārdevējs pārsteidzīgi tos izlicis pārdošanā. Pašlaik tramvaji atrodas „Rīgas satiksmes” depo.

Publiskā izsole, kurā „ Rīgas satiksme” pārdeva vecos tramvajus, noslēdzās pagājušajā nedēļā, bet līgums ar izsoles uzvarētāju vēl nav noslēgts. Tā kā sludinājumu portālā privātuzņēmums piedāvā pirkt „Rīgas satiksmes” īpašumu, uz ko tam vismaz pagaidām nav tiesību. Izsoles uzvarētāju Zaķis nenosauca un arī cenu par kādu viņš iegādājies tramvaja vagonus neatklāja, jo līgums vēl nav noslēgts. Viņš vienīgi bilda, ka izsoles sākumcena vienam vagonam bija sākot no 2236 eiro.

Tāpat Zaķis teica, ka „Rīgas satiksme” neatļaus vecajiem tramvajiem vairs braukāt pa Rīgu. Tā kā to lietošana tiem paredzētajiem mērķiem vismaz Latvijā nav iespējama (Liepājā un Daugavpilī ir cits sliežu platums). Tomēr daļa no tiem vēl ir lietojama. „Iepriekšējā tramvaju izsole notika pirms diviem gadiem un tie tagad veiksmīgi braukā Ukrainā,” teica Zaķis.

Privāto tramvaju neizdodas nopirkt

Kasjauns.lv sazvanīja veco tramvaju pārdevēju un vēlējās nopirkt vienu tramvaja vagonu, lai to izmantotu kafejnīcas ierīkošanai. Pārdevējs teica, ka teorētiski tas ir iespējams, bet lai piezvanot nākamnedēļ. Pašlaik esot pieteicies pircējs, kurš vēlas nopirkt visus vecos tramvajus uzreiz, bet viņš savu gala atbildi došot tikai nākamnedēļ. Tādēļ pašlaik vienoties par viena vagona pirkšanu nav iespējams. Visdrīzāk šis aizbildinājums varētu būt saistīts ar to, ka tramvaji vēl nav pārdevēja īpašums.

Tai pašā laikā portālā ss.lv atrodams vēl kāds sludinājums, kurā tramvaji tiek pārdoti par 200 eiro tonnā kā metāllūžņi. Tā kā vidēji viena tramvaja vagons sver ap 18 tonnām, tad arī šajā gadījumā tā cena ir ap 3500 eiro.

Ja pircējs veco tramvaja vagonu grib pārdot kā metāllūžņus viņš pat var nopelnīt. Galvenais tramvaja vagona materiāls ir skārds, par kuru metāluzpircēji maksā ap 150 eiro tonnā. Bet vagonos ir arī krāsainais metāls, piemēram, alumīnijs, kuru var pārdot pat vairāk nekā par 1000 eiro tonnā.

Tramvajs „Tatra T-3A”

Elmārs Barkāns/Foto: ekrānuzņēmums no ss.lv