Auto un tehnoloģijas
2021. gada 4. novembris, 10:43

Auto ziņas: tādu KIA jūs vēl nebūsit redzējuši. Pirmā iepazīšanās ar kosmisko elektromobili EV6

Auto ziņas

Jauns.lv

Ja uz šī pārpasaulīgā spēkrata nebūtu jaunā Kia logotipa, jūs diez vai uzminētu, kas tas patiešām ir Kia. Arī mēs to nespētu, jo jaunais elektromobilis EV6 tik ļoti atšķiras no citiem Kia modeļiem.

Nav jau arī brīnums. EV6 ir pirmais tikai elektriskais Kia, un aizsāk jaunu modeļu sēriju, kurā rezervēti visi nosaukumi no EV1, līdz pat EV9. Tātad šis kosmosa kuģis uz riteņiem ir tikai sākums.

Autoziņu reportierim bija iespēja izmēģināt KIA EV6 kopkpitu testa braucienos Spānijā.

“KIA EV6 uzvedas kā ļoti labs limuzīns. Vienīgais, ko nevar saprast, kādai automašīnu klasei EV6 varētu pieskaitīt,” stāsta Aldis Zelmenis.

Jā, tā patiesi ir problēma. Pēc apveidiem tas ir tāds kā paprāvs fāstbeks 4,7 metru garumā.

“Šī aizmugurējā daļa... bagāžnieks atveras ar visu stiklu, un tas nozīmē, ka ir daudz vietas bagāžniekā un piekļuve ir maksimāli ērta.”

490 līdz 1300 litri ar nolaistiem sēdekļiem vairāk velk uz sporta universāli.

Taču papētot tuvāk, atklājas ka milzu arkas aizpilda SUV kategorijas riepas. Tad tomēr vairāk apvidnieks? Ņemot vērā, ka Kia elektromobilim ir daudz kopīga ar mātesfirmas Hyundai jaunāko meistardarbu Ioniq 5, varbūt...

“Biju labā nozīmē pārsteigts, ka, lai gan abas mašīnas tehniski ir ļoti līdzīgas, tām ir pilnīgi atšķirīgs dizains un raksturs,” uzskata Tenu Ojala, Tehnikamaailm galvenais redaktors

“Vairākas lietas. Viena no tām ārkārtējs dizains. Kad brauc pa pilsētu, ļaudis skatās uz šo mašīnu, iespējams, vēl vairāk nekā uz Ioniq 5,” piebilst Vitolds Miļus, Auto Bild Lietuva galvenais redaktors.

Turklāt viņi taču redz tikai ārpusi! Un nezina, ko zaudē...

KIA EV6 kokpits ir aptverošs un dziļš kā sporta automašīnai. Standarta versijā elektromotors attīsta 170 vai 225 zirgspēkus. Pilnpiedziņas EV6 ir jau divi motori un 320 ZS. Un 5,4 sekundes līdz simtam. Normal un Eko režīmi atšķiras maz, bet slēdži uz stūres pazīst vēl vienu režīmu.

“Toties kas notiek, kad ieslēdz Sport! Tad jūtams, ka automobilis ir ļoti jaudīgs, un cita daba parādās, un tas ir pavisam kaut kas cits,” turpina Aldis Zelmenis.

Tas vēl nav gluži korejiešu Taycan, bet vairs nav arī vienkārši elektriska Kia. 2022. gadā gaidāms kaut kas vēl trakāks - EV6 GT ar 580 ZS un 3,5 sekunžu paātrinājumu. Vai maz spējat to aptvert? Taču vispirms vajadzētu sagaidīt civilos modeļus ar aptuveni 480 km sniedzamību un saprotamu cenu. Mēs ceram uz kaut ko 50 000 eiro apkaimē.

“Pēc pēdējām prognozēm mēs KIA EV6 gaidām šī gada beigās vai nākamā gada sākumā. Sākumā būs pieejam EV6 klasiskās piedziņas versija un GT Line pilnpiedziņas variantā,” rezumē Jānis Ozols, Forum Auto tirdzniecības vadītājs.