Auto ziņas: "Aļaskas lācis" veicis kosmētisko operāciju
Škodas lielākajam krosoveram Kodiaq šogad veikta neliela kosmētiskā operācija, kā rezultātā braucošais Aļaskas lācis ticis pie modernākiem, šaurākiem un, ko tur slēpt, arī dusmīgākiem lukturiem. Mazliet retušēti arī bamperi, reste un aizmugurējie lukturi. Dažkārt , lai panāktu lielu efektu, pietiek ar mazumiņu.
"Šis ir Kodiaq Sportline. Tas vienmēr ir sportiski, izskatīgi un "garšīgi". Lai saprastu, kas ir uzlabots , jāliek blakus vecais un jaunais Kodiaq. Cik esmu sapratis, galvenais estētiskais uzlabojums ir šī vīle paneļa augšā. Bez tās varētu, iztikt, taču tāda detaļa padara mašīnu augstvērtīgāku un pietuvina premiumam," stāsta Normunds Avotiņš.
Kodiaq Sportline ar mazāko motoru un divsajūgu pārnesumkārbu maksā ap 34 000 eiro, kamēr tāds pats bāzes modelis sākas jau ap 28 000. Atšķirība ir ievērojama, bet arī pievienotā vērtība neizpaliek.
"Jā, Kodiaq Sportiline ir ne vien patīkami atrasties, bet arī patīkami braukt. Tas attiecas gan uz riteņu izmēru, gan uz to kā izskatās salons."
Ko vērti vien jau ir sporta sēdekļi ar viengabala atzveltnēm. Citām Kodiaq versijām kopš feislifta iespējams pasūtināt mugurai tīkamus ergonomiskos sēdekļus.
Virtuālais mērskalu panelis izmēros sacenšas ar centrālo displeju.
"Firmīgi, ka Kodiaq pietiek ar 1,5 benzīna motoru, it sevišķi braucot vienatnē. No otras puses, kurš gan pirks tik lielu automašīnu, ja visu laiku brauks viens pats? Ja mēs mašīnā būtu 7, tad vienubrīd piezagtos doma, ka varbūt tomēr vajadzēja ņemt lielāku motoru."
Tāda iespēja, protams, ir. Divlitru benzīna dzinējs ar 190 zirgspēkiem uzreiz savienots ar visu riteņu piedziņu, tāpat kā 200 ZS dīzelis. Bet tāda paša tilpuma 150 ZS dīzeļdzinēju Škoda ražos arī kombinācijā ar tikai priekšējo piedziņu. Izdarot izvēli, jāvērtē ne tikai konkrētās modifikācijas pieejamība, bet arī jāizsver prioritātes. Pa vieglu bezceļu Kodiaq var braukt arī bez 4x4.
"Tas Kodiaq tomēr ir liels automobilis. Tā ir liela piecvietīga automašīna, kas vajadzības gadījumā var būt arī septiņvietīga. Bagāžniekā ir vieta 2 sēdekļiem, mazajam rezerves ritenim un bagāžnieka pārsegam."
Kopā ar ekskluzīvajiem Laurin & Klement un RS variantiem Škoda Kodiaq nu jau ir sešas aprīkojuma pakāpes un versijas. Katrai gaumei un budžetam.
Secinājumi
Nebūtu tās ķezas ar pusvadītājiem, Škoda Kodiaq feisliftu izķertu kā karstus pīrādziņus. Automašīna labi izskatās, brīnišķīgi brauc......un atliek vien pārlaist šos dīvainos laikus, kad mikroviļņu krāsnis atņem maizi autoražotājiem . Pēc tam ikviens varēs tikt pie tāda Škoda Kodiaq, kādu izsapņojis.