Kā pareizi ieziemot motociklu?
foto: CAMERA PRESS / Vida Press
Auto un tehnoloģijas

Kā pareizi ieziemot motociklu?

Reklāmas projekts

Jauns.lv

Lai kā negribētos atzīt un samierināties, līdz ziemai vairs nav tālu. Aukstumam pastiprinoties, motociklu saimniekiem nāksies savus transporta līdzekļus ieziemot, lai atkal nepacietīgi gaidītu pavasari. 10 padomi ar slavenību pieredzes stāstiem, kā ieziemot droši, lai nākamā sezona neatnāk ar nepatīkamiem pārsteigumiem.

1.    Sauss un tīrs

Motocikla tīrīšana pirms nolikšanas ziemas „guļā” šķiet kaitinoša un tomēr – tas ir viens no pirmajiem un būtiskākajiem drošības pasākumiem. Transporta līdzeklis ir rūpīgi jānotīra, jānomazgā un pilnībā jānožāvē (te var noderēt elektriskais lapu pūtējs vai kompresors, lai izžāvētu arī grūti sasniedzamās vietas). Virsmas jānoklāj ar vasku, kas darbosies kā barjera pret mitrumu un rūsu, metāla daļas ar pretkorozijas materiālu (piemēram, aerosolu WD-40).

2.    Akumulators

Pirms veikt pārējo detaļu aizsardzības pasākumus, ir jāparūpējas par akumulatoru. Tā kā tam ir tendence laika gaitā izlādēties (ja piestiprināts pie motocikla un jo īpaši- aukstā vidē), vienkāršākais tā novēršanas veids būtu viedā lādētāja iegāde. Vai arī- akumulatoru var noņemt (atvienojot vispirms negatīvo un pēc tam pozitīvo pievadu) un glabāt siltā telpā, ik pa laikam palādējot un tā nodrošinot akumulatoram ilgāku darbības mūžu. Protams, pirms tam ir jānotīra un jāuzklāj aizsardzības līdzeklis, lai viss būtu tīrs un bez korozijas.

3.    Degvielas stabilizācija

Degvielas tvertnēm ir tendence rūsēt, kad tās netiek izmantotas un pietiekami labi neapstrādāta tā vai laika gaitā kļūt sveķaina. Lai to novērstu un pārliecinātos, ka transporta līdzeklis būs gatavs darbam arī pēc pāris mēnešiem – degvielas tvertne ir jāpiepilda gan ar degvielu, gan degvielas stabilizatoru. Pirms stabilizatora pievienošanas, motocikls ir jāiedarbina, lai piedevas sajauktos un piepildītos pa visu degvielas sistēmu. Ja šķiet piemērota metode, kad pilnībā jāiztukšo degvielas sistēma (situācijās, ja motociklam ir karburatori vai tas tiks uzglabāts ilgāk par sešiem mēnešiem), tad visa tvertnes iekšpuse ir rūpīgi jāapstrādā ar eļļu.

foto: CAMERA PRESS / Vida Press

4.    Kustīgo daļu veselībai

Motocikla kustīgo daļu ieeļļošana neļaus uz tām krāties mitrumam, kas var izraisīt rūsēšanu. Būtiskākās būs ķēdes piedziņa, troses, vadības ierīces un dakšu virsmas. Estētiskajai pievilcībai, var ievaskot arī krāsotās virsmas un ar aizsargājošu slāni noklāt hroma detaļas (piemēram, to pašu WD-40).

5.    Eļļas maiņa

Tā kā vecā eļļa var saturēt tādas vielas kā skābes, ūdeni un piesārņojumus (dzinēja korozijas veicinātājus), ieteicams ir nomainīt kā eļļu, tā filtru pirms motocikla „ieziemošanas”. Lai transporta līdzeklis pavasarī vieglāk būtu iedarbināms, jāizmanto ziemas sezonai paredzētās eļļas. Lai to izdarītu, jānoņem aizdedzes sveces un atverēs jāielej aptuveni ēdamkarote motoreļļas, tad pāris reizes jāpagriež dzinējs, lai ļautu pārklāties cilindra sienām, pēc tam ir jānomaina aizdedzes sveces.

6.    Dzesētāja līmenis

Ja motocikls tiks uzglabāts vēsumā, jāpārliecinās, ka dzesēšanas sistēmā ir pietiekams antifrīza līmenis. Pretējā gadījumā – dzesēšanas sistēmā iekļūstot ūdenim un tam sasalstot, pavasarī būs gaidāmas plaisas. Ja šis šķidrums kādu laiku nav mainīts, iespējams, ka šis ir īstais laiks, lai to aizstātu ar jaunu.

7.    Riepas atpūtā

Visu ziemu riepām esot vienā pozīcijā, palielinās to deformācijas risks. Tas tiks novērsts ja riteņi būs piepumpēti līdz 3 atmosfērām vai atslogoti ar motociklu statīva vai cita veida balstu palīdzību. Ja nav pieejams statīvs- vismaz aizmugurējam ritenim vajadzētu būt paceltam virs zemes vai motociklam novietotam uz paklāja vai saplākšņa. Tas nozīmē, ka ziemā ik pa pāris nedēļām vajadzēs  parotēt riteņus, lai mazinātu iespējamo deformāciju.

foto: Christophe Gateau/dpa/ Vida Press

8.    Novietne

Vislabākā motocikla uzglabāšanas vieta ir apsildāmas iekštelpas. Temperatūras svārstības, aukstums un mitrums bojā plastmasas un gumijas daļas, pat nerunājot par rūsas rašanos. Motocikls ir jāpārklāj ar pārsegu, kas nav plastmasas, bet sniedz zināmas ventilēšanas iespējas. Tomēr ja motocikls atradīsies ārpus telpām, jāpārliecinās, ka ūdens un sniegs nevar nokļūt zem pārsega un, ka braucamais neatradīsies tiešos saules staros.

Motocikla apdraudējumi var būt arī grauzēji, kuri aukstuma iespaidā, slēpjas izpūtējos un citās gaisa ieplūdes vietās. Lai šāds pārsteigums nesagaidītu pavasarī, caurules jāaizpilda (pasargās arī no mitruma), piemēram, ar plastmasas maisiņiem (p.s. ieteicams, ar košiem maisiņiem, lai pašam neaizmirstas par to esamību).

9.    Zagļi

Visbeidzot, moto sezonas noslēgums nenozīmē, ka ziemas miegā dotos arī zagļi. Drošāk, ja motocikls atradīsies aizslēdzamā novietnē un prom no ziņkārīgo acīm. Ārpus telpām noderēs pārsegi, kas nostiprināmi ar smagām slēdzenēm un ķēdēm.

10.    Un ja nu tomēr...

Ja ieziemošana paveikta apzinīgi, tad pavasarī vairs nebūs jānopūlas, lai motociklu sagatavotu jaunajai, sportiskajai sezonai. Un tomēr, tā kā dzīve un izdevumi ir neprognozējami, ieguldījums, kurš atmaksāsies vienmēr – motocikla apdrošināšana. If motociklu KASKO ir spēkā pat tad ja transporta līdzeklis neatrodas slēgtā garāžā, tā ietver atlīdzību ja ir notikusi zādzība, vandālisms un citi negadījumi, sadursme, superkasko programmā - arī diennakts palīdzība (riteņu nomaiņa, degvielas piegāde, transportēšana u.c.) un ekipējuma bojājumu gadījumā.

Sezona nebeidzas!

foto: Instagram

Ivo Grīsniņš- Grīslis, dziedātājs

Vienam no maniem motocikliem sezona nebeidzas nekad. Otram – tikai tad, kad sāk snigt sniegs, braucu līdz pēdējam mirklim, kad sāk salt pirksti. Ziema man ir laiks, kad ielas motociklam veicu visas nepieciešamās tehniskās apkopes. Tās ir standarta lietas, ko citi dara pavasarī un tad stāv garās rindās pie motociklu meistariem. Eļļas, filtru, bremžu maiņa un citus nepieciešamos darbus veicu garajos ziemas vakaros. Tādu brīžu, kad mocis stāv ziemas guļā, ir maz, visu laiku atrodas ko uzlabot un modificēt. No tādām standarta ieziemošanām veicu vismaz divas lietas- noņemu akumulatoru un pieleju pilnu bāku!
foto: Instagram

Dināra Rudāne, dziedātāja

Motocikli ir mana vājība un mīlestība. Es ar tiem sasveicinos, atvados un, protams, pēc sezonas uzpulēju. Pēdējos gadus, motocikla ieziemošanu paveic mans vīrs. Galvenais ir telpa, kur nav auksti un, lai motocikls būtu tīrs, ar noņemtu akumulatoru un uzlikts uz speciāliem paliktņiem (tāpēc riepas nepiepumpēju un nenolaižu) un, protams, motocikli ir zem pārsega. Tā kā telpa ir silta, vairs riepas neiesmērēju un izpūtējus ciet neveru. Vēl problēmas nav bijušas!

Reklāmraksts tapis sadarbībā ar "If"