Mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā jūlijā pieaudzis par 4,8%
Latvijā mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad jūlijā, pēc kalendāri koriģētajiem datiem, salīdzināmās cenās pieaudzis par 4,8% salīdzinājumā ar pagājušā gada jūliju, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā bija kritums par 1,2%, kamēr nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauguši par 6,7%, bet autodegvielas mazumtirdzniecības apmēri palielinājušies par 12%.
Salīdzinot ar 2020. gada jūliju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos - par 32,1%, mazumtirdzniecībā stendos un tirgos - par 21% un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā - par 20,6%. Būtisks apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā - par 13,9% un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos - par 4,7%.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, 2021. gada jūlijā salīdzinājumā ar pagājušā gada jūliju pieauga par 8,3%.
Savukārt 2021. gada jūlijā, salīdzinot ar jūniju, pēc sezonāli koriģētiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 1,5%.
Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā bija kritums par 0,9%, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmērs, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 2,5%, bet autodegvielas mazumtirdzniecības apgrozījums saglabājās nemainīgs.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā - par 8,5%. Lielākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā - par 8%, informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos - par 5,7% un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces - par 5,3%.
2021.gada jūlijā, salīdzinot ar jūniju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 2,8%.