Auto ziņas: Hyundai i30 N Fastback ar automātu un lielāku jaudu
Ja pamatmodelim Hyundai i30 modernizācija atnesusi galvenokārt kosmētiskus uzlabojumus un plašāku multimediju sistēmu, tad N saimē izmaiņas sasniegušas pašu svarīgāko - jaudu. Ja iepriekš i30 N divu litru turbodzinējam bija divas jaudas pakāpes, mūsu tirgū tagad atstāta tikai viena, turklāt vēl augstāka nekā iepriekš - 280 zirgspēki. Aizmugurē ir vēl resnāki izpūtēji, bet jaunos 19 collu kaltos diskus tur trasē pilnveidota piekare.
Normunds Avotiņš: “bet vissvarīgākais jaunums ir šis. Agrāk N varēja dabūt tikai ar manuālo kārbu. Tagad varam braukt ar divsajūgu pārnesumkārbu, turklāt vēl kādu!”
Hyundai transmisiju nodaļas izstrādātajai pārnesumkārbai ir astoņi pārnesumi un divi eļļas sūkņi. Tā saukto slapjo sajūgu princips paplašina griezes momenta pārvades iespējas, uzlabo dzesēšanu un ātrdarbību. Un protams, i30 N tagad ir arī launch control jeb starta sistēma, kurā pat var iestatīt palaišanas apgriezienus.
“Pateicotieds divsajūgam jau esošajiem režīmiem nākuši klāt vēl trīs, no kuriem jocīgākais laikam ir grin shift.”
Grin jeb smīna režīmā i30 N iegūst 20 sekunžu garu ekstra paātrinājumu.
“Re kur parādījas vēl viens režīms Track Sense. Automobilis pats saprot, ka esam trasē. Pielāgo apgriezienus.”
Šis jau ir kaut kas no augstajiem plauktiem, jo ļoti atgādina Porsche Sport Response sistēmu. Vācu kabatas raķešu un to inženieru ietekme saskatāma arī pie stūres.
“Piemēram šīs pogas atgādina M modeļus un piekļuve līdzīga bavāriešiem.”
N režīma ekrāna iedalījums izveidots no jauna. Individuālo parametru iestatīšanai tagad var ērti izmantot tā saukto uzstādījumu zirnekli. [ekrānā]
Ko nozīmē burts N ?
Diskusijas joprojām raisa N burta nozīme. Vieni aiz tā saskata Nordšleifi, kurā N Performance patiesi testē savus modeļus. Cita versija slavē Hyundai motorsporta attīstības nodaļas dzimto pilsētu Namjanu Korejā. Pat ja Hyundai vienkārši paņēmis neaizņemtu burtu no alfabēta, N vairs nav vienkārši burts - aiz tā stāv plašas autosporta aktivitātes, tostarp pasaules čempionātā rallijā.
“N fastbekā ir papilnam detaļu, kas apliecina atbildību. Bagāžniekā ir stiprības atsaite, kas netraucē arī ielikt garāku priekšmetu,” turpina Avotiņš.
Bet cik izpūtējā šaujošs spridzeklis maksā? Šī ir dienas labākā ziņa - 36 000 ar visu kā ir, plus 490 eiro par speciālu krāsu un apuveni tikpat par sporta krēsliem [bilde].
“Jā skaņa ir dievīga. Ko vēl var gribēt? Atvieglinātos sēdekļus. Ja patīk tādas lietas noteikti iesaku.”
Kopš feislifta N modeļus ražo arī Hyundai rūpnīcā Čehijā, tāpēc to ceļš līdz mums ir krietni īsāks nekā no Korejas. i30 N hečbeks ir vēl 1000 lētāks, tad kāpēc ņemt fāstbeku?
“Es teiktu, ka tāpēc, ka Fastbeck ir smukāks, bagāžnieks lielāks un priekšējā piekare mīkstāka, ērtāka katru dienu.”
Tā kā šis tomēr ir i30 feislifts, ir lietas, ko varētu uzlabot. Tādā vāģī gribētos sēdēt zemāk, dabūt gaisa pūtējus arī aizmugurē un pilsētā kopā ar divsajūgu kārbu likt lietā arī auto hold funkciju. Apgrieziena rādiuss arī nav kļuvis mazāks.
Secinājumi
Ko darīt, ja izlemjat, ka 300 ZS uz priekšu nav jūsu stils? Varat izvēlēties N Line Fatstback. Princips kā S un S Line. Tad maksās zem 30 000 eiro, brauks mierīgāk un izskatīsies līdzīgi. Ar tādu brauksim kādā no nākamajiem raidījumiem.